Outokumpu – Muutoksia Outokummun johtoryhmässä

16.7.2020 klo 9.00

Outokumpu – Muutoksia Outokummun johtoryhmässä

Liam Bates, kauppatieteiden kandidaatti, MBA, on nimitetty Long Products -liiketoiminta-alueen johtajaksi. Nimitys tulee voimaan välittömästi. Kari Tuutti, joka on johtanut Long Products -liiketoiminta-aluetta vuodesta 2014 lähtien, on päättänyt jatkaa uraansa Outokummun ulkopuolella. Liam Bates raportoi uudessa tehtävässään toimitusjohtaja Heikki Maliselle, mutta hän ei jatka Outokummun johtoryhmän jäsenenä.

Liam Bates on ollut Outokummun palveluksessa vuodesta 1993 lähtien useissa eri tehtävissä mukaan lukein liiketoiminnan kehitys, fuusiot ja yritysostot, Euroopan Quarto Plate -liiketoiminnan johtaja sekä toimitusketjun hallinta. Bates on ollut yhtiön johtoryhmän jäsen vuodesta 2015 lähtien.

Toimitusjohtaja Heikki Malinen: “Olen erittäin iloinen Liam Batesin nimityksestä Long products -liiketoimintamme johtajaksi. Liamin laaja kokemus erityyppisissä tehtävissä Outokummussa tuo lisäenergiaa Long Productsin strategisen tarkasteluun, joka on tarkoitus saada päätöksen vuoden 2020 aikana.”

“Haluan samalla kiittää lämpimästi Kari Tuuttia hänen arvokkaasta panostuksesta Outokummun transformaatioon kuluneen yhdeksän vuoden aikana sekä hänen saavutuksista Long Products -liiketoiminta-alueen johtajana. Karin johdolla Long Products -liiketoimintamme on edistynyt vakaasti, mikä tarjoaa hyvän perustan liiketoiminnan tulevalle kehitykselle. Toivotan Karille kaikkea hyvää tulevaisuuteen”, sanoo Heikki Malinen.

Reeta Kaukiainen, viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja, puh. 050 522 0924

Sijoittajat: Marja Mäkinen, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 040 671 2999

Outokumpu on ruostumattoman teräksen ykkönen maailmassa. Asemamme perustuu kykyymme räätälöidä ruostumatonta terästä lähes mihin tahansa muotoon ja käyttötarkoitukseen. Ruostumaton teräs on ympäristöä säästävä, kierrätettävä ja luja materiaali, joka on suunniteltu kestämään ikuisesti. Yhteiskunnan perusrakenteiden ja kuuluisien maamerkkien lisäksi asiakkaamme valmistavat ruostumattomasta teräksestä tuotteita kotitalouksien ja teollisuuden käyttöön. Tavoitteenamme on olla ruostumattoman teräksen johtaja, joka luo alan parhaan arvon olemalla asiakassuuntautunut ja tehokas. Outokummun palveluksessa on 10 000 ammattilaista yli 30 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Helsingissä, ja yhtiön osake on listattu Nasdaq Helsingissä. www.outokumpu.fi