Outokumpu nimittää Johann Steinerin henkilöstöjohtajaksi

PÖRSSITIEDOTE
28.12.2012 klo 11.10

Outokumpu nimittää Johann Steinerin henkilöstöjohtajaksi. Hän raportoi toimitusjohtaja Mika Seitovirralle ja on konsernin johtoryhmän jäsen. Steiner vastaa konsernin henkilöstötoiminto ja työterveydestä, työturvallisuudesta sekä kestävästä kehityksestä globaalisti. Hänen toimipaikkansa on Outokummun pääkonttori Espoossa.

Johann Steiner on Saksan kansalainen ja syntynyt vuonna 1966. Hänellä on kauppatieteiden maisterin tutkinto Passaun yliopistosta. Ennen Outokumpua Steiner on ollut lukuisissa henkilöstötoiminnon johto- ja konsultointitehtävissä, viimeksi henkilöstöjohtajana SAG Group GmbH:ssa ja partnerina Humatica AG:ssä.

“Johann Steiner tuo mukanaan yli 20 vuoden kokemuksen henkilöstöhallinnosta kansainvälisissä yhtiöissä, ja hänen kokemuksensa suurista fuusioista on meille ensisijaisen tärkeää”, sanoo toimitusjohtaja Mika Seitovirta.

Steiner aloittaa Outokummun henkilöstöjohtajana maaliskuun 2013 loppuun mennessä. Siihen asti nykyinen henkilöstöjohtaja Pii Kotilainen jatkaa toistaiseksi tehtävässään ja lähtee Outokummulta varmistettuaan vastuualueidensa sujuvan siirtymisen seuraajalleen.

“Pii on ollut minulle arvokas yhteistyökumppani ja jään kaipaamaan hänen työpanostaan. Näiden neljän vuoden aikana hän on kehittänyt henkilöstötoimintoamme harppauksin ja kehittänyt globaaleja prosesseja, joiden päälle voimme nyt rakentaa, kun siirrymme uuteen vaiheeseen – yhdistämään Outokumpua ja Inoxumia ja luomaan uutta ruostumattoman teräksen markkinajohtajaa”, sanoo Mika Seitovirta.

Outokumpu on yksi maailman johtavista ruostumattoman teräksen tuottajista, jonka visiona on olla alan kiistaton ykkönen. Useilla eri aloilla toimivat asiakkaamme ympäri maailmaa käyttävät ruostumatonta terästämme ja palvelujamme. Ruostumaton teräs on sataprosenttisesti kierrätettävä, erittäin luja ja pitkäikäinen materiaali, joka on kestävän tulevaisuuden tärkeimpiä rakennusaineita. Outokummun palveluksessa on noin 7 000 henkilöä yli 30 maassa. Pääkonttori sijaitsee Espoossa. Outokumpu on listattuna NASDAQ OMX Helsingissä. www.outokumpu.com