Outokumpu palkittiin jälleen parhaana vastuuraportoijana

LEHDISTÖTIEDOTE
6.11.2009 klo 13.00

Outokumpu valittiin jo toisen kerran parhaaksi raportoijaksi Suomessa järjestetyssä yhteiskuntavastuun raportointikilpailussa.  Vuoden 2009 kilpailun tulokset julkistettiin 5.11.2009 Helsingissä.

Kaikkiaan noin 160 organisaation raportit arvioitiin. Tänä vuonna kilpailun ajankohtaisina kestävän kehityksen painopistealueina olivat tuotteiden ja palvelujen hankintaketjut sekä vastuullinen henkilöstöpolitiikka osana sosiaalista vastuuta. Outokumpu palkittiin kilpailun parhaana raportoijana. Outokummun raportin painopisteinä ovat sidosryhmien kuunteleminen, maailman talouden taantuma, ilmastonmuutoksen torjunta, hyvinvointi ja turvallisuus. Palkintolautakunnan mukaan Outokumpu on kuvannut monipuolisesti sidosryhmävuorovaikutuksen tapoja, esimerkiksi verkkodialogia ja sidosryhmäpaneelia.

"Olen erittäin iloinen tästä korkean tason tunnustuksesta ja kannustuksesta. Yritysvastuuraportointi on vielä vapaaehtoista, mutta uskomme, että se osaltaan auttaa meitä parantamaan toimintamme vastuullisuutta sekä läpinäkyvyyttä. Raportointi auttaa sidosryhmiämme ymmärtämään paremmin yhtiömme toimintaa ja ruostumattoman teräksen liiketoimintaan liittyviä haasteita. Vastuullinen toiminta on kaiken lähtökohta, mutta on myös tärkeätä, että ihmiset saavat tietää saavutuksistamme", sanoo Outokummun yritysvastuujohtaja Liisa Jalanko.

Kilpailu järjestettiin 14. kerran. Sen taustavoimina ovat Elinkeinoelämän keskusliitto, Finnish Business & Society, KHT-yhdistys, Ympäristöjohtamisen yhdistys ry, työ- ja elinkeino-ministeriö sekä ympäristöministeriö. Arviointi perustui kansainväliseen Global Reporting Initiative (GRI) G3 -raportointiohjeistukseen.

Lisätietoja antaa:

Liisa Jalanko, yritysvastuujohtaja
Puhelin: (09) 421 3265, matkapuh. 0400 446 663

Outokumpu on yksi maailman johtavista ruostumattoman teräksen tuottajista. Visionamme on olla kiistaton ykkönen ruostumattomassa teräksessä ja perustaa menestys toiminnalliseen erinomaisuuteen. Useilla eri aloilla toimivat asiakkaamme ympäri maailmaa käyttävät ruostumatonta terästämme ja palvelujamme. Ruostumaton teräs on sataprosenttisesti kierrätettävä, erittäin luja ja pitkäikäinen materiaali, joka on kestävän tulevaisuuden tärkeimpiä rakennusaineita. Outokumpu toimii noin 30 maassa ja työllistää noin 8 000 henkilöä. Pääkonttori sjaitsee Espoossa. Outokumpu on ollut listattuna NASDAQ OMX Helsingissä vuodesta 1988.
www.outokumpu.com