Outokumpu toimittaa 22 000 tonnia erikoisterästä maakaasukenttäprojektiin Omaniin

LEHDISTÖTIEDOTE
25.3.2014 klo 11.00

Outokumpu toimittaa 22 000 tonnia ruostumatonta Outokumpu Duplex 2205 -erikoisterästä maakaasukenttäprojektiin Omaniin. Toimitukset Omanin projektiin alkavat vuoden 2014 ensimmäisellä puoliskolla ja jatkuvat vuoteen 2016 saakka.

“Tämä on Outokummun kaikkien aikojen suurin yksittäinen duplex-projekti. Outokumpu on markkinajohtaja duplex-erikoisteräksissä, ja vuosien saatossa olemme toimittaneet materiaalia useisiin vastaaviin projekteihin myös Omanissa. Duplex 2205 soveltuu erinomaisesti tällaiseen kohteeseen, sillä teräksen erinomainen korroosionkesto ja mekaaniset ominaisuudet sopivat yhteen Omanin alueelta tyypillisesti löytyvän käsittelemättömän happaman maakaasun kanssa”, kertoo kaupallinen johtaja Mats Benson Outokummulta.

Outokummun toimittamasta materiaalista valmistetaan putkia, jotka Sosta ja Inox Tech hitsaavat. Sosta on yksi suurimmista ruostumattomien teräsputkien valmistajista, joka keskittyy öljy- ja kaasumarkkinoihin maailmanlaajuisesti. Sostan putkia käytetään esimerkiksi kaasunetsinnässä ja nesteytetyn maakaasun tehtaissa ja terminaaleissa. Inox Tech on alan johtavia valmistajia ja erikoistunut suuriin ja paksuseinämäisiin korroosionkestäviin hitsattuihin putkiin.

“Outokumpu on päätoimittajamme, koska Outokumpu on tukenut meitä alusta alkaen ja on luotettava toimittaja. Osa tuotantolinjoistamme on jatkuvatoimisia, joten on erittäin tärkeää välttää tuotantokatkoja. Jos toimitukset pysähtyvät, luonnollisesti myös tuotanto pysähtyy. Outokummun toimituksiin voimme luottaa”, sanoo Sostan johtaja Roel van Paassen.

”Valitsimme Outokummun parhaan palvelun vuoksi, ja koska yhteistyömme on kestänyt jo pitkään. Se on mahdollistanut menestyksemme myös vaikeina aikoina,” sanoo Mattia Agnoletto, Inox Techin johtaja.

Saara Tahvanainen, puh.  040 589 0223

Outokumpu on ruostumattoman teräksen markkinajohtaja maailmassa. Valmistamme edistyksellisiä materiaaleja, jotka ovat tehokkaita, kestäviä ja kierrätettäviä ja auttavat siten rakentamaan maailmaa, joka kestää ikuisesti. Sata vuotta sitten keksitty ruostumaton teräs on ihanteellinen materiaali kestäviin ratkaisuihin vaativissa käyttökohteissa aina ruokailu- ja sairaalavälineistä siltoihin ja energialaitoksiin: se on 100-prosenttisen kierrätettävä, korroosionkestävä, hygieeninen ja vahva materiaali, jota ei tarvitse huoltaa. Outokummun palveluksessa on yli 12 000 ammattilaista yli 30 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. www.outokumpu.fi