Outokumpu uusi tuoteryhmittelynsä ja esitteli innovatiivisia uusia tuotteita

LEHDISTÖTIEDOTE
27.5.2015 klo 12.00

Outokumpu julkisti tänään laajan tuotevalikoimansa uudistuksen. Yhtiö asettaa asiakkaiden tarpeet etusijalle ryhmittelemällä ruostumattomat teräkset niiden pääominaisuuksien – kuten lujuuden, kuumuudenkestävyyden ja korroosionkestävyyden – mukaan. Uusi tuoteluokittelu helpottaa tunnistamaan ja vertailemaan eri vaihtoehtoja ja löytämään asiakkaan tarpeisiin parhaiten sopivan, kustannustehokkaan tuotteen.

Outokummun toimitusjohtaja Mika Seitovirta: "Pyrimme jatkuvasti tarjoamaan asiakkaillemme parhaita mahdollisia ratkaisuja. Asiakaspalautteen perusteella päätimme ryhmitellä tuotteemme uudelleen ja käyttää luokittelun pohjana tuotteiden ominaisuuksia kemiallisen koostumuksen sijaan. Halusimme luoda asiakkaillemme helpomman tavan tutustua mittavaan tuotevalikoimaamme. Uuden luokittelun avulla asiakkaan on helpompi vertailla eri tuotteita ja valita parhaiten soveltuva tuote.”

Uusi tuotevalikoima on jaettu yhdeksään tuoteryhmään, jotka on koottu sisältämiensä tuotteiden keskeisten ominaisuuksien kuten korroosionkestävyyden, kuumuudenkestävyyden, lujuuden, kovuuden tai koneistettavuuden perusteella. Classic-tuoteperheen kolme tuoteryhmää, Core, Moda ja Supra, edustavat yleisteräslajeja. Pro-tuoteperhe käsittää kuusi tuoteryhmää: Forta sisältää duplex-teräkset ja muut lujat ruostumattomat teräkset, Ultra sisältää erittäin voimakkaasti syövyttäviin ympäristöihin tarkoitetut erikoisteräkset, Dura lämpökäsittelyllä suuren kovuuden ja lujuuden saavuttavat teräkset, Therma tulenkestävät ruostumattomat teräkset korkeisiin lämpötiloihin, Prodec hyvin koneistettavat ruostumattomat teräkset, ja Deco tuoteryhmän, joka käsittää kaikki erikoispinnat. Helpottaakseen tuotevalikoimaan tutustumista yhtiö on kehittänyt uudenlaisen interaktiivisen verkkotyökalun.

Outokumpu julkisti uuden tuoteryhmittelyn Outokumpu Experience -tapahtumassa Berliinissä, Saksassa 27.–28.5.2015. Kansainväliseen asiakastilaisuuteen osallistuu lähes 500 ruostumattoman teräksen ammattilaista. Outokumpu esitteli tapahtumassa uusia tuotteita, kuten Supra 316plus™ -teräslajin, joka on parannettu versio austeniittisesta Supra 316L/4404 -teräslajista. Supra 316plus™ -teräslajin lujuus on suurempi sekä korroosionkestävyys ja muokattavuus parempi kuin perinteisen Supra 316L/4404 -teräksen. Esiteltyjä uutuuksia täydensivät nikkelitön ferriittinen teräs Core 4622, ja erittäin luja ja kevyt Forta H -sarja autoteollisuuden rakenteisiin.

Saara Tahvanainen, puh. 040 589 0223

Outokumpu on ruostumattoman teräksen markkinajohtaja maailmassa. Valmistamme edistyksellisiä materiaaleja, jotka ovat tehokkaita, kestäviä ja kierrätettäviä ja auttavat siten rakentamaan maailmaa, joka kestää ikuisesti. Sata vuotta sitten keksitty ruostumaton teräs on ihanteellinen materiaali kestäviin ratkaisuihin vaativissa käyttökohteissa aina ruokailu- ja sairaalavälineistä siltoihin ja energialaitoksiin: se on 100-prosenttisen kierrätettävä, korroosionkestävä, hygieeninen ja vahva materiaali, jota ei tarvitse huoltaa. Outokummun palveluksessa on yli 12 000 ammattilaista yli 30 maassa. Konsernin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osake on listattu Nasdaq Helsingissä. www.outokumpu.fi