Uusi Cool Grape Cranberry 4,3 % yhdistää keveyden ja luonnollisuuden

Lonkerouutuus on Suomen ensimmäinen stevioliglykosideilla makeutettu alkoholijuoma

LongDrink CoolGrape CranberryHartwall tuo markkinoille Suomen ensimmäisen alkoholijuoman, joka on makeutettu stevioliglykosideilla eli steviakasvin lehdistä valmistettavalla makeutusaineella. Original Cool Grape Cranberry 4,3 % on karpalonmakuinen kevyt lonkero, joka sisältää 30 prosenttia vähemmän kaloreita kuin tavallinen karpalolonkero. Täysin uudenlainen lonkeronautinto ilahduttaa erityisesti keveyttä ja luonnollisuutta arvostavia nautiskelijoita. Keveydestä huolimatta uutuuslonkerossa on raikas, aito karpalolonkeron maku.

”Yhä useampi kuluttaja kaipaa kevyempiä juomavaihtoehtoja, mutta peräänkuuluttaa samalla aitoa, luonnollista makua. Lonkerouutuus on odotettu vastaus tähän kysyntään”, kertoo lonkeroiden tuotepäällikkö Turkka Hirvonen Hartwallilta.

”Luonnollisuus ja keveys houkuttelevat etenkin nuoria aikuisia ja naisia. Ensimmäiseksi steviamakeutetuksi alkoholijuomaksi valittiinkin karpalonmakuinen lonkero, sillä se on perinteisesti ollut samojen kuluttajien suosiossa.”

Innovatiivinen lonkerouutuus on käymisteitse valmistettu long drink -juoma, joka on makeutettu stevioliglykosideilla ja sokerilla. Sokeria tarvitaan aidon ja raikkaan lonkeron maun luomiseen. Lonkerouutuus tarjoaa kevyemmän makunautinnon rentoutumiseen. Desilitra juomaa sisältää 35 kilokaloria, mikä on 30 prosenttia vähemmän kuin tavallisessa karpalolonkerossa. Juoman alkoholipitoisuus on 4,3 %.

Hartwall toi joulukuussa 2011 ensimmäisenä Suomessa markkinoille virvotusjuomat, joiden makeuttamiseen käytetään steviakasvin lehdistä valmistettavaa kaloritonta makeuttajaa. Stevioliglykosideilla makeutetut juomat on otettu innostuneesti vastaan. Hartwall vastaa kuluttajien toiveisiin ja laajentaa nyt stevioliglykosideilla makeutettujen juomien valikoimaa mietoihin alkoholijuomiin. Uutuuslonkero on ensimmäinen steviakasvista valmistetulla makeutusaineella makeutettu alkoholijuoma Suomessa ja koko EU:n alueella.

Uuden Original Cool Grape Cranberry 4,3 % -lonkeron tunnistaa helposti raikkaasta vaaleanpunaraidallisesta ulkoasusta ja Steviakasvista valmistettu makeutusaine -merkinnästä.

Original Cool Grape Cranberry 4,3 % myydään 0,5 litran kierrätysmuovipulloissa. Uutuuslonkero on saatavilla kaupoissa helmikuun alusta alkaen.

Tuotepäällikkö Turkka Hirvonen, turkka.hirvonen@hartwall.fi, puh. 020 717 2085

Viestintäpäällikkö Hanna Leppäniemi, hanna.leppaniemi@hartwall.fi, puh. 020 717 2073

Kuvat:

Stevioliglykosidit
Stevioliglykosidit ovat makeuttajana erityisiä siksi, että ne ovat kalorittomia ja niiden alkuperä on luonnossa. Steviakasvin lehdistä valmistettava makeuttaja on erittäin makeaa, jopa 300 kertaa tavallista sokeria makeampaa. Euroopan Unioni hyväksyi stevioliglykosidien käytön makeutusaineena elintarvikkeissa marraskuussa 2011. Hartwall toi ensimmäisenä Suomessa markkinoille stevioliglykosideilla makeutettuja juomia. www.stevia.fi

Hartwall
Hartwall on juoma-alan innovatiivinen suunnannäyttäjä ja vahva bränditalo. Hartwallin tuotevalikoimaan kuuluu oluita, siidereitä ja long drink -juomia, pullotettuja vesiä, virvoitusjuomia ja erikoisjuomia, sekä tytäryhtiö Hartwa-Traden kautta satoja viinejä ja muita alkoholijuomia. Yrityksen tunnetuimmat tuotemerkit ovat Hartwall Jaffa, Hartwall Novelle, Upcider, Hartwall Original Long Drink sekä Lapin Kulta, Karjala, Foster's ja Heineken –oluet. Hartwall on osa Heinekenia, joka on Euroopan suurin ja maailman kolmanneksi suurin panimo volyymilla mitattuna.

Lainaukset

”Yhä useampi kuluttaja kaipaa kevyempiä juomavaihtoehtoja, mutta peräänkuuluttaa samalla aitoa, luonnollista makua. Lonkerouutuus on odotettu vastaus tähän kysyntään.”
Turkka Hirvonen, tuotepäällikkö, Hartwall