Mikko Pulkkinen Microsoftin palveluliiketoiminnan johtajaksi

Microsoft Oy:n palveluliiketoiminnan johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on nimitetty Mikko Pulkkinen. Hän siirtyy Microsoftille Tieto Oyj:n infrastruktuurin ulkoistupalveluista vastaavan johtajan tehtävistä 1.10.2014.

Mikko Pulkkinen, 40, siirtyy Microsoft Oy:lle johtamaan yhtiön palveluliiketoimintaa. Yksikkö tukee asiakkaita ja kumppaneita Microsoft-ratkaisujen toteutuksissa. Pulkkisella on 15 vuoden kokemus palveluliiketoiminnasta ICT-alalla. Hän on tehnyt uraa vuodesta 1999 Tieto-konsernissa, jossa hän on toiminut usean keskisuuren ja suuren yksikön tulosvastuullisena johtajana. Viimeksi hän johti Tiedolla infrastruktuurin ulkoistuspalveluiden liiketoimintayksikköä. Pulkkinen on koulutukseltaan MBA.

”On kiehtovaa päästä yhtiöön, jonka merkittävät panostukset mobiiliteknologiaan ja pilvipalveluihin vievät jokaisen ihmisen ja organisaation tuottavuuden uudelle, ennennäkemättömälle tasolle. Uudessa tehtävässäni Microsoftilla voin hyödyntää vankkaa kokemustani pilvipalveluista sekä palveluliiketoiminnan johtamisesta. Microsoftilla ja sen kumppaneilla on Suomessa ja maailmalla huippuosaamista, joka yhdistettynä uusiin teknologioihin luo vertaansa vailla olevia palvelukokemuksia”, Pulkkinen sanoo.

”Lisäksi olen vaikuttunut yhtiön joustavasta tavasta tehdä työtä, mikä ulottuu luovan, myönteisen ilmapiirin lisäksi myös johtamiseen”, Pulkkinen jatkaa.

”Mikko on todellinen pilvipalveluiden ammattilainen. Juuri sen alan huippuosaajia tarvitsemme voidaksemme nopeuttaa asiakkaidemme ja koko ICT-alan muutosta kohti mobiili- ja pilvipalveluvetoista maailmaa”, Microsoft Oy:n toimitusjohtaja Ari Rahkonen toteaa. ”Mikko on suunnitellut pilveen perustuvia liiketoimintamalleja yhdessä alan johtavista yrityksistä ja toivotamme tämän osaamisen lämpimästi tervetulleeksi Microsoftille.”

Lisätietoja:

Mikko Pulkkinen, palveluliiketoiminnan johtaja (1.10.2014 alkaen), Microsoft Oy, p. 040 738 8818

Microsoft

Vuonna 1975 perustettu Microsoft on maailman johtava ohjelmistotuotteiden, -ratkaisujen ja -palveluiden toimittaja, joka auttaa yrityksiä, organisaatioita ja ihmisiä hyödyntämään tietotekniikan mahdollisuuksia uusilla innovatiivisilla tavoilla. Suomessa Microsoft Oy:n palveluksessa työskentelee 280 henkilöä, joiden visiona on yhdessä yli 3000 yhteistyökumppanin kanssa auttaa asiakasta menestymään Microsoftin ratkaisujen avulla. Heinäkuussa 2014 päättyneenä tilivuonna Microsoftin liikevaihto oli 86,83 miljardia US dollaria.

Lainaukset

Mikko Pulkkinen