• Oy SEK Ab/

Stonesoftin a2Cloud -ratkaisu tarjoaa vahvaa tunnistautumista pilvipalveluiden käyttöön

Helsinki – 30.9.2011 – Tietoturvayhtiö Stonesoft on julkaissut uuden Stonesoft a2Cloud-autentikointi- ja pääsynhallintaratkaisun, joka tekee pilvipalveluiden käytöstä entistä turvallisempaa ja vaivattomampaa sekä minimoi käyttö- ja hallinnointikustannukset.

Viime aikoina IT-palveluja on siirretty yhä enemmän pilveen, mikä on tuonut uusia haasteita tietohallintojohdolle. Organisaation ja sen yhteistyökumppaneiden sekä palveluntarjoajien välinen raja on hämärtynyt. Pilveen siirrettyjen palveluiden pääsynhallinta ja käyttö ovat usein tietoturvan heikoin lenkki.

Yritykset tarvitsevat ratkaisuja, joiden avulla identiteetin- ja pääsynhallinta voidaan yhdistää perinteiseen tunnistautumisjärjestelmään. Ratkaisun täytyy tarjota parasta mahdollista turvaa, tinkimättä kuitenkaan käytettävyydestä. Loppukäyttäjän kannalta luontevin on ratkaisu, jota voi käyttää ennestään tutulla työkalulla kuten tabletilla tai älypuhelimella. Stonesoft a2Cloud on suunniteltu juuri tähän tarpeeseen.

“Verkkorikollisuus kehittyy jatkuvasti samalla, kun yritysverkkojen ja kumppaneiden välinen raja ohenee ja työntekijöiden tarvitsemat sovellukset siirtyvät pilveen. Yritysten on pystyttävä tarkistamaan kulloinkin kyseessä olevan käyttäjän kontekstisidonnaiset käyttöoikeudet, jotta se voi sallia tälle turvallisen, varmennetun pääsyn yrityssovelluksiin”, Stonesoftin SSL VPN tuotepäällikkö Marco Rottigni sanoo.

a2Cloud -ratkaisu

Stonesoftin a2Cloud -ratkaisu käsittää sekä Authentication Server -tunnistautumispalvelimen että SSL VPN – ratkaisun, jotka ovat keskitetysti hallittavissa Management Center -työkalun avulla. Ratkaisu tarjoaa turvallisen pääsyn pilveen hyödyntämällä useita eri menetelmiä hyödyntävää tunnistautumista.

Tunnistautumispalvelin on integroitu saumattomasti osaksi Management Center - hallintatyökalua, jolloin konfigurointi ja raportointi on vaivatonta ja käyttö- ja hallintakustannukset pysyvät alhaisina.

SSL VPN -ratkaisu on käytettävissä selaimella eikä vaadi erillisten ohjelmistojen asentamista. Ratkaisu mahdollistaa turvallisen tunnistautumisen ja pääsyn etukäteen määriteltyihin yrityssovelluksiin mistä tahansa web-yhteensopivasta laitteesta.

Tunnistautumismenetelmät

a2Cloud -ratkaisu tarjoaa neljä vahvaa tunnistautumismenetelmää:

• Salasana – perustuu käyttäjänimen ja salasanan muodostamaan pariin.
  • MobileID Synchronized – kaksitasoinen vahva tunnistautumismenetelmä, joka perustuu kertaluontoiseen salasanan muodostukseen MobileID-ohjelmistossa. Kertaluontoisen salasanan muodostamiseksi käyttäjä kirjoittaa PIN-numeron.
  • MobilelD Challenge – kolmitasoinen vahva tunnistautumismenetelmä, jossa käyttäjä syöttää PIN-numeron lisäksi vastauksen haastekysymykseen. Näiden perusteella järjestelmä muodostaa kertaluontoisen salasanan Mobile ID-ohjelmistossa.
  • Mobile Text – vahva tunnistautumismenetelmä, jossa käyttäjä saa kertaluontoisen salasanan tekstiviestinä.

SSL VPN tarjoaa myös muita tunnistautumismenetelmiä. Yhdistämällä useita eri menetelmiä tunnistautumisesta tulee entistä turvallisempaa.

Lisätietoa a2Cloud – ratkaisusta: http://youtu.be/7JvgUXCowKg (video)

Antti Kuvaja, tuotehallintajohtaja
Stonesoft Oyj
Sähköposti: antti.kuvaja(AT)stonesoft.com

Stonesoft Oyj

Stonesoft Oyj (NASDAQ OMX: SFTIV) on innovatiivinen integroitujen verkkotietoturvaratkaisujen toimittaja, joka on keskittynyt hajautettujen organisaatioiden tiedonkulun turvaamiseen. Asiakkaidemme liiketoiminta edellyttää vaativaa verkkoturvallisuutta ja sovellusten luotettavaa saatavuutta.

StoneGate(TM) on tietoturvaratkaisu, jossa yhdistyvät palomuuri, VPN, IPS (tunkeutumisen havainnointi- ja estojärjestelmä) sekä turvallisen etäkäytön mahdollistava SSL VPN. Ratkaisu yhdistää verkkotietoturvan, jatkuvan saatavuuden sekä palkitun kuormantasausteknologian yhtenäiseksi, keskitetysti hallittavaksi järjestelmäksi. StoneGate-tietoturvaratkaisu tarjoaa alhaiset käyttökustannukset, erinomaisen suorituskyvyn ja tehostaa verkko-investointien tuottavuutta. Virtuaalinen StoneGate-tietoturvaratkaisu suojaa verkkoa ja takaa liiketoiminnan jatkuvuuden sekä virtuaali- että fyysisessä ympäristössä.

StoneGate Management Center -hallinnan avulla StoneGate-palomuuria, VPN-, IPS-, sekä SSL VPN -ratkaisua voidaan hallita keskitetysti. StoneGate-palomuuri ja hyökkäyksen havainnointi- ja estojärjestelmä toimivat saumattomasti yhdessä muodostaen koko yritysverkon kattavan kehittyneen kerroksellisen puolustuksen. StoneGate SSL VPN tarjoaa tehokkaan suojan mobiili- ja etäkäytön tarpeisiin.

Vuonna 1990 perustettu Stonesoft Oyj on maailmanlaajuisesti toimiva yhtiö, jonka pääkonttori on Helsingissä ja Amerikan alueen pääkonttori Atlantassa, Georgiassa. Lisätietoa osoitteista
www.stonesoft.com, www.antievasion.com ja http://stoneblog.stonesoft.com/.