Lasse Aho Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliiton puheenjohtajaksi

Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliitto ry:n uudeksi puheenjohtajaksi on valittu 1.1.2018 alkaen Olvin toimitusjohtaja Lasse Aho. Ensi vuoden alussa puheenjohtajana aloittava Aho on toiminut liiton hallituksessa vuodesta 2004. Aho toimii myös The Brewers of Europen varapuheenjohtajana.

”Panimoala on voimakkaan myönteisessä kehityksessä ja oluesta on tullut yhä hyväksytympi sosiaalinen juoma. Panimoiden lukumäärä on kasvanut jo lähes sataan. Odotamme uuden alkoholilain valmistuessaan vievän meitä lähemmäksi eurooppalaista juomakulttuuria. Toivomme viranomaisten huomioivan lakeja uudistaessaan ja verokertymää arvioidessaan matkustajatuonnin merkittävän kasvun lisääntymisen riskin painopisteen siirtyessä Viron ja Latvian rajalle. Ehdotamme muutosten vaikutusten arviointia mahdollisimman moniulotteisesti muun muassa maatalouden, valmistavan teollisuuden, kaupan ja ravintolaliiketoiminnan näkökulmasta. Koko arvoketjun työllistävä vaikutus on merkittävä työllistäen välillisesti lähes 30 000. Veroja korotettaessa toivomme mahdollisimman tasapuolista kohtelua eri alkoholijuomaryhmien kesken tilanteessa, jossa Suomessa on jo ylivoimaisesti EU:n korkein olutvero”, Lasse Aho sanoo.

Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliiton hallitus alkaen 1.1.2018:

Toimitusjohtaja Kalle Järvinen, Oy Hartwall Ab
Toimitusjohtaja Lasse Aho, Olvi Oyj
Toimitusjohtaja Jussi Laukkanen, Saimaan Juomatehdas Oy
Toimitusjohtaja Anders Frydenlund, Oy Sinebrychoff Ab

Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliiton syyskokous järjestettiin 19.9.2017 Helsingissä.

Lasse Aho Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliiton puheenjohtajaksi