Panimoliiton toimitusjohtaja Elina Ussa siirtyy uusiin tehtäviin

Vuodesta 2010 lähtien Panimoliittoa luotsannut Elina Ussa siirtyy uusiin tehtäviin toukokuun alussa.

Panimoliitossa käynnistyy nyt uuden toimitusjohtajan rekrytointi. Panimoalalla riittää haasteita ratkottavaksi tulevaisuudessakin.

”Ussan aikana Panimoliitosta on tullut aktiivinen osallistuja. Ala on panostanut vastuullisuustyöhön muun muassa luomalla maan suosituimman vastuullisuussivuston kohtuullisesti.fi. Lisäksi on aloitettu alkoholimainonnan ennakkotarkastus. Alkoholilain valmistelu oli vuosien työsarka, jonka lopputuloksessa elinkeinon tarpeet ja näkemykset myös huomioitiin”, kertoo Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliiton puheenjohtaja, panimoyhtiö Olvin toimitusjohtaja Lasse Aho.

Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliitto on yksi maamme vanhimmista toimialaliitoista. Olutta, siideriä ja long drink -juomia sekä virvoitusjuomia ja kivennäisvesiä valmistavan kotimaisen elinkeinon edunvalvoja aloitti toimintansa vuonna 1902 nimellä Suomen Panimoteollisuus Yhdistys.

Panimoteollisuus työllistää suoraan noin 1700 henkilöä ja koko arvoketjussa, pellolta kuluttajalle, työllistävä vaikutus on noin 26 000 henkilöä. Kotimaisella oluella on tärkeä työllistävä vaikutus koko arvoketjulle alkutuotannosta kauppaan ja ravintoloihin. Panimo- ja virvoitusjuomateollisuus kerryttää valtion kassaan vuosittain yli 2 miljardia euroa.

Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliitto ry
Puheenjohtaja Lasse Aho p. 017 838 5200

Panimoliiton toimitusjohtaja Elina Ussa siirtyy uusiin tehtäviin

Ussan aikana Panimoliitosta on tullut aktiivinen osallistuja. Ala on panostanut vastuullisuustyöhön muun muassa luomalla maan suosituimman vastuullisuussivuston kohtuullisesti.fi. Lisäksi on aloitettu alkoholimainonnan ennakkotarkastus. Alkoholilain valmistelu oli vuosien työsarka, jonka lopputuloksessa elinkeinon tarpeet ja näkemykset myös huomioitiin.