Muutoksia Peikon johdossa

Report this content

Christian Gerke on nimitetty tehtävään Vice President, Sales ja Mervi Kainulainen tehtävään Vice President, Marketing and Communications 12.8.2024 alkaen. He molemmat kuuluvat Peikko Groupin johtoryhmään ja raportoivat suoraan toimitusjohtaja Topi Paanaselle.

Christian Gerkellä on yli 20 vuoden vankka ja laaja kokemus Peikolta, ja hän on tällä hetkellä Peikko Deutschland GmbH:n toinen toimitusjohtaja. Christian on myös toiminut Peikolla useissa myyntitehtävissä ja ollut mukana kasvattamassa liiketoimintaa saksankielisessä Euroopassa muutamasta miljoonasta eurosta nykyiselle, lähes 50 miljoonan euron tasolle.

Mervi Kainulaisella on yli 15 vuoden vahva ja monipuolinen kokemus markkinointi- ja viestintätehtävistä energia- ja rakennusalalla. Mervi on työskennellyt Peikolla yli seitsemän vuotta ja on tällä hetkellä Peikko Groupin markkinointijohtaja.

Samanaikaisesti edellä mainittujen muutosten kanssa Tobias Althaus ottaa yksin vastuulleen Peikko Deutschland GmbH:n toimitusjohtajan tehtävät. Kim Salvén, Peikon nykyinen Vice President, Sales & Marketing, päättää uransa yhtiössä elokuussa 2024.

"On hienoa, että Christian Gerke ja Mervi Kainulainen tulevat mukaan johtoryhmäämme tukemaan Peikon kasvumatkaa tulevina vuosina. Heidän vahva osaamisensa ja kokemuksensa Peikosta ovat erittäin hyödyllisiä, erityisesti kun luomme liiketoimintaa uusille markkinoille ja asiakassegmenteille. Olen myös kiitollinen Kim Salvénille hänen erinomaisesta panoksestaan viimeisten kahdeksan vuoden aikana ja iloinen siitä, että Tobias Althaus ottaa vastuulleen Saksan toimintojen vetämisen", sanoo Topi Paananen, Peikko Group Oy:n toimitusjohtaja.

Lisätietoja:

Topi Paananen, toimitusjohtaja, Peikko Group Oy
Puh. +358 50 384 3001, sähköposti topi.paananen@peikko.com

Peikko Group lyhyesti

Peikko Group Oy on johtava elementti- ja paikallavalurakenteisiin tarkoitettujen matalien välipohjarakenteiden ja liitososien toimittaja. Peikon innovatiiviset ratkaisut tarjoavat turvallisempaa, tehokkaampaa ja vastuullisempaa suunnittelua ja rakentamista. Peikolla on myyntitoimistoja yli 30 maassa Aasian-Tyynenmeren alueella, Euroopassa, Afrikassa, Lähi-idässä ja Pohjois-Amerikassa, ja tuotantoa 12 maassa ympäri maailmaa. Vuonna 2023 Peikon liikevaihto oli 262 miljoonaa euroa. Peikko on perheyritys, jonka palveluksessa on noin 2 000 ammattilaista, joista Suomessa noin 350. Peikko on perustettu vuonna 1965, ja sen pääkonttori sijaitsee Lahdessa. Lisätietoja: www.peikko.com.