Topi Paananen nimitetty Latvian kunniakonsuliksi Lahteen

Peikko Groupin toimitusjohtaja Topi Paananen on nimitetty Latvian tasavallan kunniakonsuliksi Lahteen. Ulkomaiset hallitukset nimittävät kunniakonsuleita edustamaan kansalaistensa etuja toisessa maassa.

Topi Paananen, kauppatieteiden maisteri, on toiminut Peikko Groupin toimitusjohtajana vuodesta 2010. Paanasella on erinomaiset liiketoimintaverkostot, ja hän on mukana useiden kansainvälisten rakennusalan yhdistysten toiminnassa. Peikko Group on perheyritys, joka työllistää noin 2 000 ammattilaista. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Lahdessa, ja sillä on myyntitoimistoja yli 30 maassa sekä tuotantotoimintaa yli 10 maassa ympäri maailmaa.

Suomessa kunniakonsulit edustavat monia akateemisia, liiketoiminnan ja kulttuurin aloja, ja yhteydet edustettaviin maihin syntyvät usein työelämän kautta. Kunniakonsulien tulee olla hyvämaineisia henkilöitä, joilla on laaja työkokemus ja useimmissa tapauksissa akateeminen tutkinto.

Peikolla on ollut Latviassa vuodesta 2008 lähtien myynti- ja suunnittelutiimi palvelemassa asiakkaita ja vastaamassa heidän tarpeisiinsa. Vuonna 2019 Peikko ja Riikan teknillinen yliopisto (RTU) laajensivat yhteistyötään uudella sopimuksella, jonka tarkoituksena on mm. löytää opiskelijoille tutkimusaiheita maisterin ja tohtorin opinnäytetöihin sekä helpottaa harjoittelupaikkojen saamista Peikolla.

“Olen kiitollinen saamastani luottamuksesta. Kunniakonsulina voin edistää kauppa- ja liikesuhteita Suomen ja Latvian välillä. Olen myös iloinen voidessani tukea Latvian suurlähetystöä Helsingissä erilaisissa tehtävissä ja saadessani mahdollisuuden oppia lisää Latvian kansasta ja kulttuurista”, sanoo Topi Paananen.

Lisätietoja: Topi Paananen, toimitusjohtaja, Peikko Group Oy

Matkapuhelin +358 50 384 3001, sähköposti topi.paananen@peikko.com

Kuva: Peikko Groupin toimitusjohtaja Topi Paananen ja Latvian tasavallan suurlähettiläs Suomen tasavallassa, Dace Treija-Masī

Merja Piirainen
Markkinointi- ja viestintäpäällikkö
merja.piirainen@peikko.com

Peikko Group Oy on johtava elementti- ja paikallavalurakenteisiin tarkoitettujen matalien välipohjarakenteiden ja liitososien toimittaja. Peikon innovatiiviset ratkaisut tarjoavat turvallisempaa, tehokkaampaa ja vastuullisempaa suunnittelua ja rakentamista. Peikolla on myyntitoimistoja yli 30 maassa Aasian-Tyynenmeren alueella, Euroopassa, Afrikassa, Lähi-idässä ja Pohjois-Amerikassa, ja tuotantoa 12 maassa ympäri maailmaa. Vuonna 2023 Peikon liikevaihto oli 262 miljoonaa euroa. Peikko on perheyritys, jonka palveluksessa on noin 2 000 ammattilaista, joista Suomessa noin 350. Peikko on perustettu vuonna 1965, ja sen pääkonttori sijaitsee Lahdessa. Lisätietoja: www.peikko.com.