Muutos Pihlajalinna Oyj:n johtoryhmässä

Pihlajalinna Oyj                           Pörssitiedote                       20.12.2021 klo 15.40

Muutos Pihlajalinna Oyj:n johtoryhmässä

Pihlajalinnan kaupalliseksi johtajaksi (CCO) on valittu KTM, YTM Sari Nevanlinna. Hän aloittaa johtoryhmän jäsenenä 1.3.2022 ja raportoi tehtävässään toimitusjohtaja Joni Aaltoselle.

Nevanlinna siirtyy Pihlajalinnaan Euroopan vilkkaimman matkustajasataman, Helsingin Satama Oy:n kuluttajaliiketoiminnan johtajan tehtävistä. Aikaisemmin hän on toiminut Finnair Oyj:ssa strategisesti keskeisissä rooleissa, muun muassa liiketoimintajohtajana ja asiakaskokemuksen kehitysjohtajana.

Kaupallisen johtajan tehtävä on uusi Pihlajalinnassa. Kaupallinen johtaja vastaa kuluttajaliiketoiminnasta, asiakaskokemuksen ja palveluiden kehittämisestä sekä markkinoinnista, digimyynnistä, palvelukonsepteista ja uusista tuotteista.

− Yksityisellä terveydenhuollolla on tärkeä rooli toimialan murroksessa. Pihlajalinnalla on erinomaiset edellytykset rakentaa tulevaisuuden terveydenhuollon monikanavaisia palveluita asiakaskokemus edellä. On ilo liittyä Pihlajalinnan tiimin, Nevanlinna kommentoi.

− Toivotan Sarin lämpimästi tervetulleeksi Pihlajalinnaan. Hänen erinomaiset näytöt ja kokemus palveluliiketoiminnan johtamisesta vaativissa liiketoimintaympäristöissä tuo tiimiimme digitaalisten palveluiden ja asiakaslähtöisen kehittämisen osaamista sekä strategisten uudistusten toimeenpanokykyä. Olen iloinen, että voimme vahvistaa konsernin johtoryhmää Sarin monipuolisella osaamisella, Aaltonen kertoo.

Pihlajalinna Oyj

Joni Aaltonen, toimitusjohtaja

Soittopyynnöt Pihlajalinnan viestinnän kautta:
tiedottaja Juuso Kauppinen, p. +358 40 736 5138 tai juuso.kauppinen@pihlajalinna.fi

20-vuotias Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden tuottajista. Yhtiö palvelee yksityishenkilöitä, yrityksiä, vakuutusyhtiöitä ja julkisyhteisöjä, kuten kuntia ja sairaanhoitopiirejä. Pihlajalinna tuottaa muun muassa lääkärivastaanottopalveluita, erikoissairaanhoitoa, päivystyspalveluita, monipuolisia kirurgisia palveluita, työterveyshuoltoa, hammashoitoa ja hyvinvointipalveluja. Lisäksi yhtiö tarjoaa julkisyhteisöille innovatiivisia sosiaali- ja terveydenhuoltomalleja.