Muutos Pihlajalinna Oyj:n johtoryhmässä

Pihlajalinna Oyj Pörssitiedote   5.5.2022 klo 09:10

Muutos Pihlajalinna Oyj:n johtoryhmässä

Pihlajalinna suunnittelee toimintarakenteensa uudistamista ja siirtymistä liiketoimintapohjaiseen organisaatioon. Toimintarakenteen uudistamisen johdosta myös Pihlajalinnan segmenttiraportointi tulisi muuttumaan. Jatkossa toimintasegmenttejä olisivat yhtiön kaksi liiketoimintasegmenttiä: Julkiset palvelut sekä Lääkärikeskus- ja sairaalapalvelut.

Pihlajalinna-konserni on nimittänyt uudeksi julkisten palvelujen liiketoimintajohtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi lääketieteen lisensiaatin ja filosofian maisterin Eetu Salusen. Salunen aloittaa tehtävässään ja johtoryhmän jäsenenä 1.8.2022.

Helsinkiläinen Salunen (s. 1969) on toiminut aiemmin muun muassa Päijät-Hämeen hyvinvointikuntayhtymän toimitusjohtajana, Espoon kaupungin terveyspalvelujen johtajana, Med Group Oy:n toimialajohtajana ja osakkaana sekä MedOne Oy:n vastaavana ylilääkärinä ja osakkaana. Hän on toiminut myös konsulttina julkiselle sektorille ja on hallituksen jäsenenä terveydenhuollon yrityksissä.

Eetulla on laaja-alainen osaaminen sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluista ja vahvaa osaamista johtotehtävistä. Hänellä on vahvat näytöt palveluiden kehittämisestä ja julkiselta puolelta muun muassa hyvinvointikuntayhtymän johtotehtävistä sekä pitkä kokemus lääkärintyöstä. Olen todella iloinen, että saamme julkisten palveluiden luotsaajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi Eetun kaltaisen osaajan. Toivotan hänet lämpimästi tervetulleeksi Pihlajalinnaan, sanoo toimitusjohtaja Joni Aaltonen.

– Upea juttu olla mukana Pihlajalinnan tiimissä ja omalta osaltamme auttamassa ratkomaan julkisen soten haasteita. Julkinen sote tarvitsee yhteistyötä yksityisen palvelutuotannon kanssa nyt enemmän kuin koskaan, toteaa puolestaan Eetu Salunen.

Uudesta toimintarakenteesta tiedotetaan lisää viimeistään vuoden kolmannella kvartaalilla.

Pihlajalinna Oyj

Joni Aaltonen, toimitusjohtaja

Yhteydenotot viestinnän kautta:
Merja Kössi, viestintäpäällikkö, puh. 040 525 2845 tai merja.kossi@pihlajalinna.fi

20-vuotias Pihlajalinna (Nasdaq Helsinki: PIHLIS) on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali-, terveys- ja hyvinvointipalveluiden tuottajista. Konserni tuottaa palveluita yksityishenkilöille, yrityksille, vakuutusyhtiöille ja julkisyhteisöille, kuten kunnille ja kuntayhtymille, eri puolilla Suomea. Konserni tuottaa muun muassa lääkärinvastaanottopalveluita ja erikoissairaanhoidon palveluita, työterveyden ja suunterveyden palveluita sekä asumis- ja hyvinvointipalveluita. Konserni tarjoaa julkisyhteisöille sosiaali- ja terveydenhuollon palvelutuotantomalleja, joiden tarkoituksena on tuottaa julkisen ja yksityisen sektorin yhteistyöllä laadukkaita palveluita. Lue lisää www.pihlajalinna.fi.