Oulu ja Liminka päättivät Työterveys Virran osakkeiden myynnistä Pihlajalinnalle

Pihlajalinna Oyj                           Lehdistötiedote                               11.1.2021 klo 20.25

Oulun kaupunginhallitus ja Limingan kunnanhallitus päättivät maanantaina 11.1.2021 kokouksissaan Työterveys Virta Oy:n osakkeiden myynnistä Pihlajalinnalle. Samalla hallitukset valitsivat työterveyspalveluiden sopimuskumppaniksi Pihlajalinnan. Myös muut Työterveys Virran omistajatahot tekevät päätökset osakkeiden myynnistä ja työterveyspalveluiden hankinnasta tammikuun aikana.

Pihlajalinna tiedotti 9.10.2020 voittaneensa Työterveys Virta Oy:n osakekannan myynnistä ja työterveyspalveluista järjestetyn julkisen kilpailutuksen. Kaupan loppuunsaattamiseksi on toteutettu asianmukaisesti täydentävä Due Diligence -tarkastus, ja nyt hankinta on edennyt sopimusvaiheeseen ja kauppakirjojen hyväksyntään. Osakkeiden kokonaiskauppahinta on kassavarojen kanssa 17,6 miljoonaa euroa.

"Osakekannan osto ja hankintasopimukset etenevät suunnitellussa aikataulussa. Työterveys Virran toimipisteet liittyvät osaksi Pihlajalinnan lääkärikeskus- ja työterveysasemaverkostoa kevään aikana. Koska kyseessä on osakekauppa, työntekijöiden työsuhteet jatkuvat Työterveys Virrassa nykyisin ehdoin”, kertoo Pihlajalinnan toimitusjohtaja Joni Aaltonen.

Työterveys Virran myötä Pihlajalinnan palvelutarjonta ja toiminta Pohjois-Pohjanmaan alueella laajenee. Työterveys Virran nykyisten työterveysasiakkaiden palveluita täydentävät jatkossa muun muassa Pihlajalinnan hoitajapuhelin- ja etälääkäripalvelut sekä työkyvynhallinnan portaali.

toimitusjohtaja Joni Aaltonen

Soittopyynnöt Pihlajalinnan viestinnän kautta:
viestintäpäällikkö Taina Lehtomäki, p. +358 50 451 3678 tai taina.lehtomaki@pihlajalinna.fi