Pohjola Sairaala on nyt osa Pihlajalinnaa

Pihlajalinna Oyj                  Pörssitiedote                       1.2.2022 klo 11.20

Pohjola Sairaala on nyt osa Pihlajalinnaa

Pihlajalinnan ja Pohjola Sairaalan yrityskauppa on saatettu täytäntöön tänään 1.2.2022. Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) hyväksyi yhdistymisen 14.1.2022 ilman ehtoja. Järjestelyssä Pohjola Sairaala Oy:n koko osakekanta siirtyi Pihlajalinna Terveys Oy:n omistukseen.

Yrityskauppa on olennainen osa Pihlajalinnan kasvustrategiaa, ja se vahvistaa yhtiön palveluvalikoimaa kaikilla terveydenhuollon erikoisaloilla. Yhtiön tarkoituksena on laajentaa palveluverkostoaan edelleen erityisesti pääkaupunkiseudulla ja muissa kasvukeskuksissa. Kasvusuunnitelmaa tukee Pohjola Vakuutuksen kanssa allekirjoitettu viisivuotinen palvelusopimus.

Täytäntöönpanon myötä Pohjola Sairaalan toiminta jatkuu Pihlajalinnan brändin alla. Pohjola Sairaalan toiminimi vaihtuu yhdistymisessä Pihlajalinna Omasairaalaksi.

− Pihlajalinnan ja Pohjola Sairaalan yhdistyttyä Suomeen on syntynyt uusi, kiinnostava, monipuolisten terveyspalvelujen kokonaisuus. Hoidon laatu ja vaikuttavuus, erinomainen asiakaskokemus ja
huipputason ammattitaito ovat toimintamme kulmakiviä. Olemme yhtä aikaa valtakunnallisia ja aidosti paikallisia, Pihlajalinnan toimitusjohtaja Joni Aaltonen kiteyttää.

Pörssin sääntöjen mukaiset tiedot yrityskaupasta on julkaistu 14.1.2022 lähetetyssä pörssitiedotteessa. Pohjola Sairaalan taloudellisia tietoja on kuvattu laajemmin 2.7.2021 julkaistussa pörssitiedotteessa.

Toimitusjohtaja Joni Aaltonen, Pihlajalinna Oyj

Soittopyynnöt Pihlajalinnan viestinnän kautta:
tiedottaja Juuso Kauppinen, p. +358 40 736 5138 tai juuso.kauppinen@pihlajalinna.fi

20-vuotias Pihlajalinna on Suomen johtavia yksityisiä sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujen tuottajia. Pihlajalinnalla on yli 140 toimipistettä ympäri Suomea ja niissä työskentelee lähes 6 000 alan ammattilaista. Kattavat digitaaliset palvelut täydentävät palveluverkkoamme. Palvelemme yksityishenkilöitä, yrityksiä ja julkisyhteisöjä, kuten kuntia ja sairaanhoitopiirejä. Olemme kotimaisessa omistuksessa ja maksamme kaikki veromme Suomeen. Lue lisää osoitteesta www.pihlajalinna.fi.