Sisäpiiritieto: Pihlajalinna ja Fennia jatkavat tiivistä kumppanuutta

Pihlajalinna Oyj               Sisäpiiritieto               18.9.2023 klo 9.15

Sisäpiiritieto: Pihlajalinna ja Fennia jatkavat tiivistä kumppanuutta

Pihlajalinna Oyj ja Fennia syventävät kumppanuuttaan ja ovat tänään 18.9.2023 allekirjoittaneet uuden yhteistyösopimuksen. Yhteistyöllä Fennian asiakkaille tarjotaan jatkossakin vaikuttavia ja laadukkaita terveyspalveluita Pihlajalinnan toimipisteverkostossa ja etäkanavissa. Pihlajalinnan pääyhteistyökumppanuus Fennian kanssa jatkuu tulevalla nelivuotiskaudella 2024–2027, ja sen vuotuinen liikevaihto on Pihlajalinnan arvion mukaan noin 25–30 miljoonaa euroa.

Yhteistyö mahdollistaa Fennian sairauskulu- ja tapaturmavakuuttamisen asiakkaille nopean ja oikea-aikaisen hoidon tarpeen arvioinnin ja ohjauksen FenniaHoitaja-palvelun avulla. Lisäksi kattava hoitopolku sairaalapalveluista kuntoutukseen ja työhön paluun tukeen takaavat Fennian asiakkaille tarvittavaa turvaa akuuteissa tapaturma- ja sairaustilanteissa.

– Olemme Suomessa tilanteessa, jossa hoitojonot edelleen kasvavat julkisessa terveydenhuollossa. Kansalaisten halu huolehtia omasta ja läheisten terveydestä on kasvattanut yksityisten terveysvakuutusten määrää. Pihlajalinnassa olemme vastanneet tähän laajentamalla toimintaamme erityisesti sairaalapalveluissa, kuten ortopediassa. Olen iloinen, että vahva kumppanuutemme Fennian kanssa jatkuu, ja pääsemme tarjoamaan jatkossakin Fennian asiakkaille vaikuttavia terveyspalveluita, sanoo Pihlajalinnan toimitusjohtaja Tuomas Hyyryläinen.

– Hienoa, että hyvin sujunut yhteistyömme Pihlajalinnan kanssa jatkuu edelleen. Haluamme tehdä kannattavaa ja vastuullista liiketoimintaa. Pihlajalinnan kanssa voimme tuottaa entistä enemmän arvoa ja parempaa asiakaskokemusta asiakkaillemme, jotka ovat myös omistajiamme, sanoo Fennian toimitusjohtaja Tomi Yli-Kyyny.

Tuula Lehto, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja
puh. 040 588 5343, tuula.lehto@pihlajalinna.fi

Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista yksityisistä terveys- ja hyvinvointipalveluiden tuottajista. Konserni tuottaa muun muassa lääkärikeskus- ja sairaalapalveluita, työterveyden palveluita sekä asumis- ja hyvinvointipalveluita. Pihlajalinna tarjoaa hyvinvointialueille sosiaali- ja terveydenhuollon palvelutuotantomalleja, joilla julkisen ja yksityisen sektorin yhteistyöllä taataan vaikuttavat palvelut kansalaisille. Pihlajalinnalla työskentelee noin 7 500 työntekijää ja yli 2 100 ammatinharjoittajaa. Vuonna 2022 Pihlajalinnan liikevaihto oli 690,5 miljoonaa euroa. Pihlajalinnan osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Lue lisää www.pihlajalinna.fi.