Planmeca julkistaa uusia tuoteinnovaatioita IDS 2023 -tapahtumassa

Planmeca esittelee laajan valikoiman uusia tuoteinnovaatioita hammasalan johtavassa International Dental Show 2023 ‑messutapahtumassa. Tämänvuotisessa IDS-tapahtumassa Planmeca julkistaa uusia tuotteita kaikista neljästä päätuotekategoriasta, joihin kuuluu hoitokoneet, kuvantamislaitteet, ohjelmistoratkaisut ja CAD/CAM-ratkaisut.

Planmeca tarjoaa asiakkailleen kaikki tarvittavat työkalut täysin integroituun digitaaliseen työnkulkuun – hoitokoneista ja kuvantamislaitteista CAD/CAM- ja ohjelmistoratkaisuihin. IDS 2023 -tapahtumassa Planmeca esittelee kaikkiin näihin päätuotekategorioihin kuuluvia uusia tuotteita, jotka laajentavat ja täydentävät yhtiön edistyneiden digitaalisten hammashoitolaitteiden valikoimaa. Planmecan innovatiiviset uutuustuotteet ovat tyylikkäästi muotoiltuja ja täynnä älykkäitä ominaisuuksia, joiden ansiosta hammashoidon ammattilaiset voivat optimoida päivittäistä työskentelyään ja keskittyä täysin potilaiden hoitoon.

Tuoteuutuuksien keihäänkärkenä on uusi Planmeca Pro50™ -hoitokone, jonka huipputeknologia, aito mukautettavuus ja poikkeuksellinen ergonomisuus tekee siitä alansa todellisen mestariteoksen. Kaikilla käyttäjillä on oma, yksilöllinen tapansa käyttää hoitokonetta. Tästä syystä Planmeca Pro50 on suunniteltu tarjoamaan käyttäjille uudenlaista joustavuutta ja vapautta luoda juuri heidän omiin tarpeisiinsa soveltuva hoitokone – ilman kompromisseja. Uudella hoitokoneella työnkulku on aina saumaton käyttäjän erikoisalasta riippumatta.

Planmeca esittelee tapahtumassa myös ekstraoraalisten KKTT-kuvantamislaitteiden Planmeca Viso® ‑tuoteperheen viimeisimmän tulokkaan. Uusi koko hampaiston kuvantamisen mahdollistava huippuluokan Planmeca Viso® G3 -kuvantamislaite tarjoaa kaikki edistyksellisen Viso-teknologian edut hammasalan ammattilaisille ympäri maailman. Uutuuslaite on todellinen KKTT-monitoimilaite, joka kattaa kaikki ekstraoraalisen 2D- ja 3D-kuvantamisen tarpeet. Sen mukana esitellään lisäksi uusi intuitiivinen ja mukautuva käyttöliittymä, joka tulee saataville myös jo käytössä oleville Planmeca Viso -laitteille.

Lisäksi Planmeca tuo uusia toimintoja Planmeca Romexis® -ohjelmistoalustalle, joihin kuuluu uusi tekoälypohjainen KKTT-kuvien segmentointityökalu, täysin uusi Planmeca Romexis® Ortho Simulator ‑ohjelmistomoduuli oikomishoidon simulaatioiden luomiseksi sekä parannuksia jo olemassa oleviin ohjelmistomoduuleihin, kuten Planmeca Romexis® CMF Surgery -moduuliin.

Muihin tuotelanseerauksiin lukeutuu Planmeca Imprex™ -skannausasema Planmeca Emerald® S ‑intraoraaliskannereille sekä vastaanottokäyttöön tarkoitettu Planmeca PlanMill® 35 ‑jyrsin, joka soveltuu sekä kuiva- että märkäjyrsintään. Planmeca Imprex takaa ergonomisen työskentelyasennon ja mahdollistaa niin potilaan suun terveydentilanteen kuin hoitosuunnitelman selkeän esittämisen potilaalle kaikenlaisissa kliinisissä ympäristöissä. Planmeca PlanMill 35 on puolestaan ihanteellinen valinta vastaanotoille, jotka tarvitsevat monipuolisen ratkaisun hammasrestauraatioiden valmistamiseen omissa tiloissaan, ja se sopii erityisesti zirkonian jyrsintään.

Planmeca lanseeraa IDS 2023 -tapahtumassa myös täysin uuden Planmeca x BWT Clean Water Systems -puhdasvesijärjestelmien tuotevalikoiman. Planmecan ja Euroopan johtavan vesiteknologiayhtiön BWT:n yhteistyönä kehitetyt Planmeca x BWT Clean Water Systems -järjestelmät tarjoavat vedenkäsittelyratkaisuja monenlaisiin käyttötarpeisiin ja kliinisiin ympäristöihin.

Kaikki nämä uudet Planmeca-innovaatiot esitellään IDS-tapahtumassa 14.–18. maaliskuuta 2023 näyttelyhallissa 1 Planmecan osastolla A20–C29. Koko tuotevalikoiman lisäksi nähtävillä on myös Planmed XFI® – ensimmäinen koko kehon kuvantamisen painonvarauksessa mahdollistava TT-kuvantamislaite, jonka valmistaja on lääketieteelliseen kuvantamiseen erikoistunut Planmecan tytäryhtiö Planmed.

Planmeca Oy on yksi maailman johtavista hammashoitolaitteiden valmistajista, jonka tuotevalikoimiin kuuluu digitaalisia hammashoitokoneita, CAD/CAM-tuotteita, korkealaatuisia 2D- ja 3D-kuvantamislaitteita sekä kattavia ohjelmistoratkaisuja. Planmecan pääkonttori sijaitsee Helsingissä, ja sen tuotteita viedään yli 120 maahan. Planmeca on alansa suurin yksityisomistuksessa oleva yritys, joka on tunnettu uraauurtavasta tuotekehityksestään ja muotoilustaan. Planmeca Oy on osa terveysteknologian alalla toimivaa Planmeca Groupia.
Planmeca Groupiin kuuluvat yritykset työllistävät maailmanlaajuisesti lähes 4 500 henkilöä ja niiden yhteenlaskettu pro forma -liikevaihto vuonna 2021 oli 1,2 miljardia euroa.