• Planmeca Oy/

Planmed tuo markkinoille edistyneen Planmed Clarity™ 3D -laitteen – rinnan tomosynteesikuvaus parantaa mammografian diagnostiikkaa

Planmedin uusi mammografialaite Planmed Clarity™ 3D hyödyntää alan edistyneintä teknologiaa. Rinnan tomosynteesi parantaa rintasyövän diagnostiikkaa etenkin tapauksissa, joissa potilaalla on runsaasti tiivistä rauhaskudosta.

Rinnan tomosynteesi ratkaisee päällekkäisten kudosrakenteiden haasteen tuottamalla yksityiskohtaisen, kolmiulotteisen näkymän rinnasta. Teknologisesti edistyksellinen Planmed Clarity 3D mahdollistaa selkeät rekonstruktiot, joissa mikrokalkkeutumat ja herkät kudosrakenteet näkyvät selkeinä Planmedin patentoidun Continuous Sync-and-Shoot™ -menetelmän avulla. Tämä uusi lähestymistapa rinnan tomosynteesiin ehkäisee liike-epäterävyyttä ja kuvantaa tarkasti hyvin pienetkin kalkkeumat ja verisuonet.

”Rintasyöpä on erityisen herkästi leviävä syöpätyyppi ja sen esiintyvyys kasvaa jatkuvasti sekä kehittyvissä että kehittyneissä maissa. Kuolleisuus rintasyöpään on kuitenkin laskenut niissä maissa, joilla on kansallinen seulontaohjelma. Tätä kehitystä selittävät syövän varhainen toteaminen sekä parantuneet diagnoosi- ja hoitomenetelmät”, toteaa Planmedin toimitusjohtaja Vesa Mattila. Planmed Clarity 3D on diagnostista kehitystä edistävä innovaatio, joka parantaa merkittävästi sekä käyttäjäkokemusta että kuvantamisen laatua.

Rinnan tomosynteesikuvauksen ohella Planmed Clarity 3D pitää sisällään useita ominaisuuksia, jotka mahdollistavat nopean työnkulun, helpon kuvantamisen ja sujuvan koepalan oton. Uuden järjestelmän erinomaisen kuvanlaatu vahvistaa radiologien diagnostista varmuutta. Ergonominen ja helposti lähestyttävä muotoilu auttavat puolestaan luomaan rauhallisen ympäristön potilaalle, kun taas laitteen sivuille sijoitetut intuitiiviset kosketusnäytöt mukautuvat joustavasti kaikkiin kuvantamistiloihin.

Kompakti Planmed Clarity 3D mahtuu pienempiinkin huoneisiin hyvin. Laite kytketään pistorasiaan, mikä helpottaa entisestään asennusta ja päivittäistä käyttöä. Ajattoman tyylikkäälle muotoilulle voi antaa henkilökohtaisen vivahteen valitsemalla persoonallinen väri kirjavista vaihtoehdoista.

Planmed Clarity 3D -toimitukset alkavat syksyllä valikoiduilla markkinoilla.

Lisätiedot:
Vesa Mattila
Toimitusjohtaja, Planmed Oy
Puh. 358 20 7795 301
vesa.mattila@planmed.com

Planmed Oy ja Planmeca Group
Planmed Oy suunnittelee, valmistaa ja markkinoi korkean teknologian kuvantamislaitteita ja varusteita mammografiaan ja ortopediseen kuvantamiseen. Planmedin kattavaan mammografialaitevalikoimaan kuuluvat digitaaliset ja analogiset tutkimuslaitteet, stereotaktiset biopsialaitteet ja rinnanasettelujärjestelmät, joita käytetään rintasyövän varhaiseen havaitsemiseen pyrkivissä tutkimuksissa. Planmedin tuotevalikoimaan kuuluu ortopediseen 3D-kuvantamiseen tarkoitettu siirrettävä TT-raajakuvauslaite, jolla kuvantaminen varsinaisessa hoitopaikassa on aiempaa nopeampaa, helpompaa ja tarkempaa sekä säteilyannos merkittävästi pienempi. Vahvasti tutkimus- ja kehitystyöhön sitoutuneen Planmedin tuotannosta 98 prosenttia menee vientiin yli 70 maahan eri puolille maailmaa. Planmed Oy perustettiin v. 1989, ja sen pääkonttori on Helsingissä.
Planmed Oy on osa Planmeca Group -yhtiöryhmää, joka valmistaa ja markkinoi korkean teknologian tuotteita lääketieteelliseen ja hammaslääketieteelliseen hoitoon. Yhtiön liikevaihto vuonna 2014 oli noin 740 miljoonaa euroa, ja sen palveluksessa on lähes 2 700 työntekijää eri puolilla maailmaa.