Ensimmäisen hybridivoimalinjalla varustetun Porsche 911:n kehitystyö saatiin päätökseen menestyksekkäästi

• Kattavat testit kaupunkiliikenteessä, maantiellä ja radalla
  • Suorituskykyinen hybridi dynaamisempaan ajoon
  • 8,7 sekuntia nopeampi kuin edeltäjänsä Nürburgringillä
  • Digitaalinen maailmanensi-ilta 28.5.2024 klo 16.00 (Suomen aikaa)

Ensimmäinen hybridivoimalinjalla varustettu Porsche 911 -urheiluauto on starttiviivalla. Kattavan kehitys- ja testausohjelman jälkeen uusi, suorituskykyyn keskittyvä, hybridivoimalinjalla varustettu Porsche 911 on valmis sarjatuotantoon.

Yli viisi miljoonaa kilometriä testausta

"Ensimmäistä kertaa ikonimme 61-vuotisen historian aikana asennamme hybridivoimalinjan 911-malliin. Tämä innovatiivinen ja suorituskykyinen hybridi tekee 911:stä entistä dynaamisemman. Emme jättäneet mitään sattuman varaan kehitysprosessin aikana ja testasimme uutta 911:tä kaikenlaisissa olosuhteissa ympäri maailmaa. Jäätävästä pakkasesta paahtavaan lämpöön, kuten tapahtui Dubain testauksen viimeisissä vaiheissa. Olipa kyseessä korkea voimansiirtokuormitus vuoristosolien vaativissa olosuhteissa tai kaupunkiympäristön stop-and-go-liikenteessä, uusi 911 selvisi vaikeimmistakin haasteista itsevarmasti. Kaiken kaikkiaan insinöörimme ja testikuljettajamme ajoivat yli viisi miljoonaa kilometriä kehitysajoa", sanoo 911 ja 718 -mallilinjoista vastaava johtaja Frank Moser.

8,7 sekuntia nopeampi kuin edeltäjänsä Nürburgringillä

Nürburgring Nordschleifen testauksella ja virityksellä on aina ollut erityinen merkitys 911:n kehityksen aikana. Suorituskykytestauksen aikana Porsche-brändin lähettiläs Jörg Bergmeister ajoi radan 7:16,934 minuutissa – 8,7 sekuntia nopeammin kuin vastaava versio edeltäjämallista. Testiauto varustettiin tavallisilla maantierenkailla sekä aero-sarjalla, jossa on kiinteä takasiipi. Tämä lisävaruste on ollut saatavilla jo useiden mallisukupolvien ajan ja se antaa aerodynaamista lisävoimaa suurilla nopeuksilla.

"Uudesta 911:stä on tullut huomattavasti nopeampi radalla. Meillä on enemmän pitoa, huomattavasti enemmän tehoa, ja suorituskykyisen hybridin spontaani vaste on suuri etu", sanoo Bergmeister.

Maailmanensi-ilta Porsche Newsroomissa

Uuden Porsche 911:n maailmanensi-iltaa vietetään 28.5.2024 klo 16.00 (Suomen aikaa) alkaen Porsche Newsroomissa: newsroom.porsche.de sekä Porsche-kanavilla YouTubessa ja LinkedInissä. Se on myös katsottavissa myöhemmin nauhoituksena.