CDON ja PostNord yhteistyöhön 3D-tulostuksen saatavuuden lisäämiseksi

Pohjoismaiden johtava viestintä- ja logistiikkaratkaisujen toimittaja PostNord AB aloittaa yhteistyön CDONin kanssa lisätäkseen 3D-tulostuksen saatavuutta pohjoismaisilla markkinoilla.

PostNord avasi viime vuonna tytäryhtiönsä PostNord Strålforsin kautta 3D-portaalin, joka on suunnattu yhtiön yritysasiakkaille ja B2B-markkinoille. 3D-portaali on työkalu, joka mahdollistaa ketjun kaikkien vaiheiden työstämisen salatussa ympäristössä, aina ideasta tarvepohjaiseen 3D-tuotantoon. Portaali tarjoaa yksinkertaisen ja saumattoman tilausprosessin sekä automaattisen hinnoittelun, jonka ansiosta 3D-osien hintatiedot ovat nopeasti asiakkaan saatavilla. Tästä päivästä alkaen portaali löytyy integroituna CDONin verkkoalustalta, mikä tuo 3D-tulostuksen helpommin yritysasiakkaiden saataville.

- 3D-tulostus mullistaa edellytykset sille, kuinka moni teollisuudenala on mukana toimitusketjussa aina valmistuksesta logistiikkaan ja varastointiin. Haluamme lisätä 3D-tulostuksen saatavuutta tarjoamalla yrityksille mahdollisuuden päästä alkuun 3D-tuotannossa verkkokauppapalvelun avulla. CDONilla on vankka jalansija ja pitkä kokemus Pohjoismaiden johtavana verkkokauppatoimijana, minkä ansiosta se on erinomainen yhteistyökumppani tähän työhön, sanoo PostNord Strålfors Groupin toimitusjohtaja Ylva Ekborn.

3D-tulostus mahdollistaa kestävän ja tehokkaan kehityksen, sillä tuotanto on mahdollisimman paikallista sekä tarvepohjaista, mikä tarkoittaa, että tuotteita valmistetaan, kun niitä tarvitaan. Tämä vähentää liikatuotannon lisäksi myös varastoinnin ja kuljetusten tarvetta. Digitaalisten varastojen ja hajautetun tuotannon ansiosta 3D-tulostus myös lyhentää merkittävästi toimitusaikaa tuotannosta kuluttajalle. 3D-portaalin kautta on mahdollista luoda ja tilata tuotteita, jotka valmistetaan erilaisista sertifioiduista muoveista ja metalleista, ja tekniikka mahdollistaa paitsi yksittäisten prototyyppien valmistuksen myös sarjatuotannon suurten teollisuusyritysten tarpeisiin.

- Olemme erittäin iloisia, että PostNord haluaa käyttää verkkoalustaamme lisätäkseen 3D-tuotantonsa saatavuutta. Teemme jatkuvasti töitä parantaaksemme asiakaskokemusta, ja 3D-tulostuksen ansiosta asiakkaidemme on mahdollista täyttää tuotantotarpeensa nopeasti, helposti ja kestävällä tavalla ilman pitkiä toimitusaikoja. Olemme huomanneet, että asiakkaillamme on tuotteiden lisäksi tarvetta erilaisille palveluille. Siksi olemme kehittäneet vuoden aikana ratkaisuja, jotka mahdollistavat verkkokauppiaiden helpon liittymisen alustallemme. Alustamme kautta niiden palvelutarjonta tavoittaa verkossa kaikki pohjoismaiset markkina-alueet. Olemme vahva toimija teknologia-alalla ja haluamme olla kärkijoukoissa avaamassa tämänkaltaisia mahdollisuuksia, sanoo CDONin kaupallinen johtaja David Olhed.

Lisätietoja PostNord Strålforsista:

Rebecka Mathers, Communication Manager

Lisätietoja CDONista:

Henrik Jarl, CMO

Henrik.jarl@cdon.com

PostNord ja PostNord Strålfors

Me toimitamme! PostNord on Pohjoismaiden alueella tarjottavien viestintä- ja logistiikkaratkaisujen johtava toimittaja. Vastaamme kotitalouksien ja yritysten postipalveluista Ruotsissa ja Tanskassa. Asiantuntemuksemme ja vahvan jakeluverkostomme avulla luomme edellytykset tulevaisuuden viestinnälle, verkkokaupalle, jakelulle ja logistiikalle Pohjoismaissa. Vuonna 2018 konsernilla oli noin 30 000 työntekijää, ja sen liikevaihto oli 37,7 miljardia Ruotsin kruunua. Konsernin emoyhtiö on ruotsalainen julkinen osakeyhtiö, ja sen pääkonttori sijaitsee Solnassa. Vieraile sivuillamme: www.postnord.com

PostNord Strålfors kehittää ja tarjoaa viestintäratkaisuja, joiden avulla yritykset voivat luoda vahvempia ja tiiviimpiä suhteita asiakkaisiinsa ja yhteistyökumppaneihinsa. Digitaalisen alustamme ansiosta pystymme varmistamaan saumattoman viestinnän kaikissa vastaanottajien käyttämissä kanavissa. PostNord Strålfors on osa PostNord-konsernia, joka on Pohjoismaiden johtava viestintä- ja logistiikkapalveluiden toimittaja. PostNord Strålforsilla on toimintaa Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Yhtiöllä on noin 700 työntekijää, ja sen liikevaihto vuonna 2018 oli 2,1 miljardia Ruotsin kruunua.

CDON
CDON on osa Qliro Group -konsernia, joka on Pohjoismaiden johtava verkkokauppakonserni. CDON on pohjoismaisten yritysten ja kuluttajien johtava kauppapaikka verkossa, ja se tarjoaa miljoonia tuotteita lukuisista tuoteryhmistä, joihin kuuluvat elokuvat, musiikki, video- ja tietokonepelit, toimistotarvikkeet, kirjat, kodinelektroniikka, urheilu, ulkoilu, kauneus, muoti, kengät ja asusteet sekä tietokonelaitteet.

Avainsanat: