Heikki Paija PwC Suomen konsultointiliiketoiminnan johtajaksi

KTM Heikki Paija on nimitetty PwC Suomen konsultointiliiketoiminnan johtajaksi. Paija siirtyy PwC:lle Viestintätoimisto Pohjoisranta Burson-Marstellerin toimitusjohtajan tehtävistä.

Heikki Paijan rooli PwC:n konsultointiliiketoiminnan johtajana keskittyy vahvasti yrityksen keväällä 2012 uudistetun strategian toteuttamiseen ja liiketoiminnan kasvun hakemiseen.

”Tavoitteenamme on tukea asiakasyrityksiämme yhä enemmän liiketoiminnan kasvussa ja tehostamisessa. Heikin nimitys tukee tätä strategiaamme; haemme suurinta liikevaihdon kasvua nimenomaan konsultointipalveluista, jossa tulemme panostamaan esimerkiksi strategiakonsultointiin, taloushallinnon ja toimitusketjun hallinnan kehittämiseen sekä IT-konsultointiin”, PwC Suomen toimitusjohtaja Kim Karhu tiivistää.

Eräoppaan kotiinpaluu konsultointimaailmaan

Helsingin kauppakorkeakoulussa opiskellut Paija aloitti työuransa Mecrastor PricewaterhouseCoopersissa, jossa hän toimi liikkeenjohdon konsulttina vuosina 1992–1998. Vuonna 1998 Paija siirtyi IBM:lle, jossa hän johti viimeiset vuodet IBM:n liikkeenjohdon konsultointiryhmää. Viestintätoimisto Pohjoisranta Burson-Marstellerin toimitusjohtajana Heikki Paija toimi huhtikuusta 2011 lähtien.

”Työni Pohjoisrannassa oli opettavaista ja antoisaa. Paluu liikkeenjohdon konsultointiin ja erityisesti PwC:lle tuntuu kuitenkin kotoisalta”, Heikki sanoo.

Rauhalliseksi, suunnitelmalliseksi ja rennoksi henkilöksi tunnustautuva Paija pysyy vapaa-ajalla harvoin paikallaan. Kesällä hän toteutti yhden haaveistaan ja kouluttautui eräoppaaksi. Perheen yhteisiin vapaa-ajan hetkiin kuuluukin luonnossa liikkuminen, hiihto ja laskettelu. Ulkoilmaihmisen harrastuksiin kuuluu myös myös beach volley, jossa Paija kilpailee ikämiestasolla.

”Työpuolella luonteeni näkyy siinä, että jokaista peliä lähdetään voittamaan, kuitenkin niin, ettei mietitä tulosta vaan keskitytään jokaiseen yksittäiseen suoritukseen kerrallaan”, Heikki sanoo.

Heikki Paija, PwC, liikkeenjohdon konsultointi, puh. 040 545 4959, heikki.paija(at)fi.pwc.com
Kim Karhu, PwC, toimitusjohtaja, puh. 09 2280 1212, kim.karhu(at)fi.pwc.com

Liite 2 kuvaa

PwC tarjoaa liikkeenjohdon konsultointia, tilintarkastusta sekä yritysjärjestelyihin, verotukseen ja varmennukseen liittyviä palveluja 154 maassa. Apunasi on maailmanlaajuisesti 161 000 ja Suomessa yli 700 alansa vankkaa ammattilaista - on yrityksesi sitten kasvuyhtiö, perheyritys, pörssilistattu tai julkissektorin toimija. PwC viittaa PricewaterhouseCoopers International Limited -jäsenyritysten muodostamaan ketjuun, jonka jokainen jäsenyritys on itsenäinen juridinen yhtiö. Lue lisää: www.pwc.fi