Markkinoinnin ja myynnin päättäjille entistä parempaa tietoa somenäkyvyyden ja taloudellisen menestyksen korrelaatiosta

Konsultointiyhtiö PwC ja sosiaalisen median analyysipalveluun erikoistunut InsightsAtlas tuovat markkinoille palvelun, joka kertoo yrityksille niiden sosiaalisen median näkyvyyden vaikutuksen taloudelliseen menestykseen kuten myyntiin.

”Sosiaalisessa mediassa tapahtuvan keskustelun vaikutusta liiketoimintaan kuten myyntiin on ollut aiemmin haastavaa todentaa. Yrityksiltä on puuttunut selkeä kokonaiskuva siitä, mitkä eri aihealueet todellisuudessa vaikuttavat myyntiin”, sanoo InsightsAtlaksen myyntijohtaja Matti Miettinen.

PwC:n ja InsightsAtlaksen palvelussa asiakasyhtiön myynti-, tuote- ja asiakastieto yhdistetään sosiaalisessa mediassa käytyyn keskusteluun ja haluttaessa myös muuhun saatavilla olevana tietoon kuten verkkosivuanalytiikkaan.

”Palvelun avulla yritys kykenee kohdistamaan ja räätälöimään entistä tarkemmin markkinointinsa perustuen luotettavaan dataan asiakkaiden todellisesta käyttäytymisestä. Lisäksi yhtiö kykenee paikallistamaan uusia liiketoimintamahdollisuuksia myös sieltä, mistä potentiaalia ei ole mahdollisesti vielä osattu etsiä”, data-analytiikkaan erikoistunut PwC:n asiantuntija Janne Sergejeff sanoo.

”Korrelaatioiden osoittaminen tuo asiakkaillemme konkretiaa ja todellisia reagoimismahdollisuuksia viestinnän, markkinoinnin ja myynnin saralla”, Sergejeff tiivistää.

PwC:llä on useiden vuosien kokemus taloudellisen tiedon analysoinnista ja tiedon hakemisesta erilaisista järjestelmistä.

InsightsAtlas on puolestaan markkinoiden ensimmäinen skaalautuva sosiaalisen median analyysipalvelu, joka kykenee tulkitsemaan tekstin lisäksi myös visuaalista sisältöä, kuten kuvia ja videoita. Pilvipalvelu tuo asiakkaiden saataville miljoonien analyytikkojen osaamisen yhdistettynä edistyksellisimpiin tietokonealgoritmeihin.

Janne Sergejeff, Data-analytiikkapalvelut, PwC, puh. 041 462 5050, janne.sergejeff@fi.pwc.com

Matti Miettinen, Sales Director, InsightsAtlas, puh. 044 023 0979 matti.miettinen@insightsatlas.com

Esimerkki Public Response Analysis PwC ja InsightsAtlas

PwC auttaa yrityksiä kasvamaan, toimimaan tehokkaasti ja raportoimaan luotettavasti jatkuvasti muuttuvassa toimintaympäristössä. Apunasi on Suomessa yli 930 asiantuntijaa ympäri maan. Palveluitamme ovat liikkeenjohdon konsultointi, yritysjärjestelypalvelut, veroneuvonta, lakipalvelut, riskienhallinta sekä tilintarkastus- ja muut varmennuspalvelut. Tarkoituksenamme on rakentaa yhteiskuntaan luottamusta ja ratkaista asiakkaidemme merkittävimpiä ongelmia. Lisää tietoa: www.pwc.fi. Twitter: @PwC_Suomi.

PwC toimii 157 maassa yli 223 000 asiantuntijan voimin. Nimi PwC viittaa PwC-ketjuun ja/tai yhteen tai useampaan sen jäsenyritykseen, joista jokainen on oma itsenäinen yhtiö. Lisää tietoa: www.pwc.com/structure.

InsightsAtlas (aiemmalta nimeltään TweetAtlas) on markkinoiden ensimmäinen skaalautuva sosiaalisen median analyysipalvelu, joka kykenee tulkitsemaan tekstin lisäksi myös visuaalista sisältöä, kuten kuvia ja videoita. Pilvipalvelu tuo asiakkaiden saataville miljoonien analyytikkojen osaamisen yhdistettynä edistyksellisimpiin tietokonealgoritmeihin. Palvelu tarjoaa avaimet käteen -periaatteella yritysjohdolle näkymän mm. markkinointi-investointien tuottavuuteen sekä avustaa markkinoijia sisällöntuotannon optimoinnissa. InsightsAtlaksella on toimipisteet Suomessa, Singaporessa, Shanghaissa sekä Dubaissa, ja yhtiö kasvaa nopeasti. Asiakkaina on monitoimialainen kirjo yrityksiä ja yhteisöjä startupeista pörssiyhtiöihin. www.insightsatlas.com, Twitter: @InsightsAtlas