PwC ja Booz & Company ovat allekirjoittaneet ehdollisen sulautumissuunnitelman

PwC ja Booz & Company ovat allekirjoittaneet ehdollisen sulautumissuunnitelman. Yritysjärjestelyn toteutuminen edellyttää Booz & Companyn partnereiden hyväksyntää, viranomaishyväksyntiä ja muiden tavanomaisten kauppaehtojen toteutumista.

PwC ja Booz & Company ovat allekirjoittaneet ehdollisen sulautumissuunnitelman

Booz & Companyn partnerit äänestävät sulautumisesta joulukuussa, ja seuraavat asiaa koskevat tiedotteet julkistettaneen vuoden 2013 loppuun mennessä.

Booz & Companyn toimitusjohtajan Cesare R. Mainardin mukaan yhtiön päämääränä on auttaa asiakkaitaan tunnistamaan ja kehittämään niitä ominaisuuksia, jotka erottavat heidät kilpailijoistaan ja tekevät heistä voittajia. ”Ehdotettu sulautuminen on innovatiivisen arvolupauksemme mukainen ja auttaisi luomaan liikkeenjohdon konsultoinnin uudelleen seuraavaksi sadaksi vuodeksi”, Mainard sanoo.

Kansainvälisen PwC-ketjun johtaja Dennis Nally uskoo, että Booz & Companyn ja PwC:n konsultointi-, tilintarkastus- ja veroneuvonta-asiantuntemuksen suunnitteilla oleva yhdistäminen loisi uudenlaisen asiantuntijapalveluyrityksen, joka tarjoaisi ensiluokkaisia palveluja laajalle sidosryhmäjoukolle.

”Sulautuminen toisi toteutuessaan erityisesti toimitusjohtajille mahdollisuuden työskennellä sellaisen globaalin konsulttitiimin kanssa, joka tarjoaisi palveluja aina strategian kehittämisestä toimenpiteiden toteuttamiseen”, Nally sanoo.

“PwC:n palvelujen laajuus ja laatu ovat erityisiä vahvuuksiamme. Se antaa meille mahdollisuuden työskennellä laajan sidosryhmäjoukon kanssa rakentaaksemme luottamusta ja ratkaistaksemme merkittäviä ongelmia. Toteutuessaan tänään julkistettu sulautumissuunnitelma vahvistaisi näitä voimavarojamme entuudestaan.”

Booz & Companyn partnereiden äänestykseen asti PwC ja Booz & Company jatkavat toimintaansa kuten ennenkin erillisinä yhtiöinä, keskittyen palvelujen tuottamiseen sidosryhmilleen.

PwC Suomi, viestintä, Kaisa Heikkinen, puh. 09 2280 1906 tai 040 533 3553, kaisa.heikkinen(at)fi.pwc.com

Alkuperäinen englanninkielinen tiedote on viestin lopussa.

PwC and Booz & Company Announce Signing of Conditional Merger Agreement

NEW YORK, 30th October 2013 - PwC and Booz & Company are pleased to announce that they have signed a conditional merger agreement. The proposed transaction is conditional on approval by Booz & Company partners, receipt of required regulatory approvals and other customary closing conditions.

“We have an unwavering commitment to helping our clients succeed. This has been our mantra since our founder, Edwin Booz, invented the management consulting profession almost 100 years ago,” said Cesare R. Mainardi, CEO of Booz & Company. “Our goal is to help clients identify and build the differentiating capabilities they need to win. This potential combination would not only deliver on this innovative value proposition but would also help reinvent management consulting for the next century.”

The Booz & Company partner vote is scheduled to take place in December and a further public announcement is expected by the end of the year.

Dennis Nally, Chairman of PricewaterhouseCoopers International, said “We believe this proposed combination of Booz & Company with our existing Assurance, Advisory and Tax capabilities would create a stand-out professional services organisation that delivers first class quality services to a broad range of stakeholders. In particular, it would give CEOs the opportunity to work with a global consulting team that could provide services from strategy development right through to execution.

“One of the real strengths of PwC is the scope and quality of our services, giving us the ability to work with a wide range of stakeholders to build trust and solve important problems. Today’s proposed merger would only add to that strength.”

Until the results of Booz & Company’s partner vote are known it will be business as usual, with both organisations staying fully focused on serving their stakeholders.

PwC auttaa yrityksiä kasvamaan, toimimaan tehokkaasti ja raportoimaan luotettavasti. Apunasi on 184 000 asiantuntijaa 157 maassa. Olemme sitoutuneita tuottamaan laadukasta palvelua liikkeenjohdon konsultoinnin, yritysjärjestelyiden, veroneuvonnan, tilintarkastuksen ja muun varmennuksen alueilla. Ota yhteyttä tai lue lisää: www.pwc.com tai www.pwc.fi.

Nimi PwC viittaa PwC-ketjuun ja/tai yhteen tai useampaan sen jäsenyritykseen, joista jokainen on oma itsenäinen yhtiö. Lisää tietoa: www.pwc.com/structure.