PwC muuttaa Helsingin ydinkeskustaan loppuvuodesta 2026

Liikkeenjohdon konsultointi- ja tilintarkastusyhtiö PwC Suomen Helsingin-toimisto muuttaa loppuvuodesta 2026 Helsingin ytimeen osoitteeseen Mannerheimintie 14. Toimitilat tulevat uuteen Forumin viereen rakentuvaan Signe-kiinteistöön. Muutto tuo piristysruiskeen Helsingin ydinkeskustaan, sillä uusissa tiloissa työskentelee noin tuhat PwC:n työntekijää.

PwC Suomen Helsingin-toimisto muuttaa Ruoholahdesta ydinkeskustaan. Muuttopäätöstä edelsi mittava toimitilakartoitus, henkilöstökysely ja kilpailutus. Valinnassa painottuivat PwC:n toimitiloille asettamat korkeat laatu- ja vastuullisuusvaatimukset, jotka Signe uudisrakennuksena täyttää.

”Teetimme henkilöstökyselyn, jossa uuden toimitilan suosituimmiksi sijaintipaikoiksi nousivat Helsingin keskusta ja Ruoholahti. Henkilöstölle on tärkeää, että toimitilat sijaitsevat hyvien kulkuyhteyksien varrella. Vastuullisuus oli meille myös kriittinen valintatekijä. Mannerheimintien Signe-kiinteistö on suunniteltu korkeimpien ympäristöstandardien mukaisesti, ja se vastasi parhaiten korkeisiin vastuullisuusvaatimuksiimme”, PwC:n operatiivinen johtaja Kati Tammilehto kertoo.

Signe nousee vanhan, purettavan toimitilarakennuksen paikalle Mannerheimintien ja Kalevankadun kulmaan. Uudisrakennuksen suunnittelussa otetaan huomioon rakennuksen keskeinen sijainti ydinkeskustassa ja alueen arvokas historia. Energiatehokkaassa ja elinkaareltaan mahdollisimman hiilineutraalissa toimisto- ja liiketilakiinteistössä yhdistyvät kotimainen arkkitehtuuri ja kestävän rakentamisen periaatteet.

“Uskon, että uudet tilat keskeisellä paikalla, erittäin monipuolisten kulkuyhteyksien päässä, palvelevat entistä paremmin niin asiakkaitamme kuin työntekijöitämme. Uudiskohteessa pääsemme myös vaikuttamaan jo suunnitteluvaiheessa tilankäyttö- ja kalusteratkaisuihin. Meille on tärkeää esimerkiksi tilojen muunneltavuus. Pidämme henkilöstömme tiiviisti mukana suunnittelun eri vaiheissa”, Tammilehto sanoo.

Signe-toimisto- ja liiketilakiinteistöhanke tukee Helsingin ydinkeskustan kehitystyötä ja lisää alueen houkuttelevuutta.

”Meitä on Suomen PwC:llä jo yli 1300 asiantuntijaa, joista Helsingissä työskentelee noin tuhat henkeä. Voimme omalla toiminnallamme vahvistaa Helsingin ydinkeskustan elinvoimaisuutta ja palvelujen säilymistä”, Tammilehto toteaa.

Uudishankkeen rakennustyöt käynnistyvät marraskuussa 2023 ja hanke valmistuu vuoden 2026 lopulla.

Kati Tammilehto, COO, PwC Suomi, puh. 020 787 8347, kati.tammilehto(at)pwc.com

PwC:n tarkoitus on rakentaa yhteiskuntaan luottamusta ja ratkaista merkittäviä ongelmia. Autamme yrityksiä kasvamaan, toimimaan tehokkaasti ja raportoimaan luotettavasti jatkuvasti muuttuvassa toimintaympäristössä. Apunasi on Suomessa 1 300 asiantuntijaa ympäri maan. Palveluitamme ovat liikkeenjohdon konsultointi, yritysjärjestelypalvelut, veroneuvonta, lakipalvelut, riskienhallinta, tilintarkastus ja muut varmennuspalvelut. Lisää tietoa: www.pwc.fi.

PwC toimii 151 maassa lähes 328 000 asiantuntijan voimin. Nimi PwC viittaa PwC-ketjuun ja/tai yhteen tai useampaan sen jäsenyritykseen, joista jokainen on oma itsenäinen yhtiö. Lisää tietoa: www.pwc.com/structure