PwC:n vero- ja lakipalveluille uusi johtaja

PwC Suomen hallitus on nimittänyt OTM Markku Hakkaraisen (40) PwC Suomen vero- ja lakipalveluiden johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi 1.7.2017 alkaen.

Hakkarainen on työskennellyt PwC:llä vuodesta 2004 lähtien, ja partneriksi hänet nimitettiin vuonna 2012. Hän on vastannut PwC Suomen yritysjärjestelyihin liittyvistä veropalveluista, toiminut yritysverotusryhmän vetäjänä sekä toiminut viimeisen vuoden yhtiön hallituksen jäsenenä.

Vero- ja lakipalveluita viimeiset kuusi vuotta luotsannut Petri Seppälä jatkaa PwC:llä asiakasvastuullisena partnerina.

PwC:n vero- ja lakipalvelut -liiketoimintayksikössä työskentelee noin 170 asiantuntijaa ympäri Suomea, minkä lisäksi asiakkaiden käytössä on PwC-ketjun yli 223 000 asiantuntijaa 157 maassa.

”Olemme vahvistaneet viime aikoina erityisesti lakipalveluitamme ja niissä yritysjärjestelyihin liittyvää lakineuvontaa. Jatkamme voimakkaasti palveluidemme ja osaamisemme kehittämistä, jotta voimme proaktiivisesti olla asiakkaidemme tukena muun muassa regulaatioon ja digitalisaatioon liittyvissä muutoksissa”, Markku Hakkarainen sanoo.

PwC Suomen johtoryhmään kuuluvat tämän nimityksen myötä ja 1.7. alkaen Mikko Nieminen (tj., pj.), Markku Hakkarainen (vero- ja lakipalvelut), Tomi Hyryläinen (tilintarkastus- ja muut varmennuspalvelut), Mika Kaarisalo (aluetoimistot), Kimmo Nieminen (konsultointipalvelut), Kauko Storbacka (yritysjärjestelyt), Hannu Suonio (liikkeenjohdon konsultointi ja yritysjärjestelypalvelut), Kati Tammilehto (operatiivinen johtaja), Leena Tiensuu (henkilöstöjohtaja), Kimmo Vilske (Corporate Finance).

Martti Virolainen hallitukseen

Markku Hakkarainen jättää uuden nimityksensä myötä paikkansa PwC Suomen hallituksessa. Ylimääräinen yhtiökokous valitsi PwC:n partnerin ja veroasiantuntijan Martti Virolaisen uudeksi hallituksen jäseneksi. Nimitys tulee voimaan välittömästi.

PwC Suomen hallitukseen kuuluvat uuden nimityksen myötä KHT Pekka Loikkanen (pj.), KHT Ylva Eriksson, KHT Markku Katajisto, FM Jaakko Kilpeläinen, KHT Timo Takalo ja KTM Martti Virolainen.

Markku Hakkarainen, puh. 020 787 7774, markku.hakkarainen(at)fi.pwc.com

Martti Virolainen, puh. 020 787 7396, martti.virolainen(at)fi.pwc.com

Kaisa Heikkinen, viestintä, puh. 020 787 7906, kaisa.heikkinen(at)fi.pwc.com

PwC auttaa yrityksiä kasvamaan, toimimaan tehokkaasti ja raportoimaan luotettavasti. Suomessa meitä on yli 930 asiantuntijaa ja toimipisteverkostomme kattaa koko maan. Olemme sitoutuneita tuottamaan laadukasta palvelua liikkeenjohdon konsultoinnin, yritysjärjestelyiden, veroneuvonnan, tilintarkastuksen ja muun varmennuksen alueilla.

PwC toimii 157 maassa yli 223 000 asiantuntijan voimin. Nimi PwC viittaa joko koko PwC-ketjuun maailmalaajuisesti tai yksittäisiin jäsenyrityksiimme, joista jokainen on oma juridisesti itsenäinen yhtiönsä. Lisätietoja rakenteestamme löydät osoitteesta www.pwc.com/structure.