PwC on yksi Suomen parhaista työpaikoista

PwC sijoittui Suomen 5. parhaaksi työpaikaksi suurten yhtiöiden sarjassa Great Place to Work Institute Finlandin vuotuisessa tutkimuksessa. Suomen parhaat työpaikat 2019 -lista julkaistiin 7.2.2019.

“PwC:n sijoittuminen Suomen parhaiden työpaikkojen arvostettuun joukkoon on yhdessä henkilöstön kanssa tehdyn pitkäjänteisen ja määrätietoisen kehitysmatkan merkittävä virstanpylväs. Johdon arvovalintana ja tavoitteena on PwC:n menestyminen yhdessä tekemällä. On ollut ilo seurata, miten tehty työ on viitoittanut matkaa kohti tavoitetta ja tehnyt matkan teosta merkityksellistä koko henkilöstölle”, PwC:n tekemistä seurannut, Great Place to Work® Finlandin yrityskulttuurin asiantuntija Terhi Utriainen kommentoi.

“Kuten Terhi sanoo, tämä on matka. Asetimme 2016 tavoitteeksemme olla paras työpaikka työntekijöillemme. Tavoitteeseen vaikuttivat työntekijöidemme toiveet siitä, missä ja minkälaisena yrityksenä haluaisimme nähdä itsemme vuonna 2020. Siitä alkoi entistä systemaattisempi työ avoimen yrityskulttuurin ja korkean työtyytyväisyyden eteen”, PwC:n toimitusjohtaja Mikko Nieminen taustoittaa.

PwC osallistui Great Place to Work -tutkimukseen ensimmäisen kerran vuonna 2017. Yhtiö sai kahtena ensimmäisenä osallistumisvuotenaan Great Place to Work -sertifikaatin, ja ylsi nyt ensimmäistä kertaa Suomen parhaimpien yritysten listalle suurten yritysten sarjassa.

“Nyt saatu tunnustus tuntuu tottakai todella hienolta. Se on ennen kaikkea työntekijöiden kokemus siitä, että meillä on hyvä olla töissä. Merkittävimpinä positiivisina asioina tutkimuksesta nousevat esille vahva kehittymisen kulttuuri sekä loistavat kollegat ja asiakkaat”, Nieminen sanoo.

“Tämä tunnustus on todistus meille siitä, että olemme oikealla tiellä. Työ entistä paremman työpaikan eteen jatkuu”, Nieminen jatkaa.

PwC on kasvanut sekä liikevaihdoltaan että henkilöstömäärältään vuosi vuodelta. Yhtiön liikevaihto kasvoi kesällä 2018 päättyneellä tilikaudella 11 prosentilla 150,7 miljoonaan euroon (135,2 milj. edellisvuonna). Henkilöstömäärä kasvoi 13 prosentilla eli 125 työntekijällä 1 119 työntekijään. Asiakkaiden tyytyväisyys oli keskiarvoltaan 8,6 ja suositteluhalukkuus (NPS) 58 %.

“Rekrytoimme edelleen voimakkaasti. Hyvällä työtyytyväisyydellä ja kulttuurilla on iso merkitys paitsi rekrytoinnissa myös asiakkaiden kannalta: hyvä työpaikka ja tyytyväiset PwC:läiset näkyvät myös korkeana asiakastyytyväisyytenä”, Nieminen toteaa.

Great Place to Work® listasi Suomen parhaat työpaikat jo 17. kertaa. Tulokset julkistettiin helmikuussa. Tutkimukseen osallistui 150 organisaatiota, jotka työllistävät yhteensä noin 45 000 työntekijää. Yritykset jaettiin kolmeen kokoluokkaan työntekijämäärän mukaan.  Tutkimus tehdään lähes 60 maassa, ja Parhaat työpaikat -tutkimus on maailman laajin vuosittainen johtamistutkimus. Tutkimuksessa 2/3 pisteistä tulee suoraan työntekijöiden kokemuksesta (Trust Index ©), 1/3 pisteistä muodostuu yrityksen johtamiskäytännöistä tehtävästä asiantuntija-arvioinnista (Culture Audit ©).

Lisää tietoa:

Mikko Nieminen, PwC Suomi, toimitusjohtaja, puh. 020 787 7257 / 050 383 7756, mikko.nieminen@pwc.com

PwC

PwC:n tarkoitus on rakentaa yhteiskuntaan luottamusta ja ratkaista merkittäviä ongelmia. Autamme yrityksiä kasvamaan, toimimaan tehokkaasti ja raportoimaan luotettavasti jatkuvasti muuttuvassa toimintaympäristössä. Palveluitamme ovat liikkeenjohdon konsultointi, yritysjärjestelypalvelut, veroneuvonta, lakipalvelut, riskienhallinta, tilintarkastus ja muut varmennuspalvelut. Lisää tietoa: www.pwc.fi. Twitter: @PwC_Suomi.

PwC toimii 158 maassa yli 250 000 asiantuntijan voimin. Nimi PwC viittaa PwC-ketjuun ja/tai yhteen tai useampaan sen jäsenyritykseen, joista jokainen on oma itsenäinen yhtiö. Lisää tietoa: www.pwc.com/structure.

Great Place to Work® -tutkimus

Great Place to Work® -tutkimus pohjautuu globaaliin hyvän työpaikan standardiin, Great Place to Work® -malliin. Tutkimus selvittää organisaation vuorovaikutussuhteiden lujuuden luottamuksen, ylpeyden ja yhteishengen osa-alueilla, jotka ovat organisaation liiketuloksia parantavia avaintekijöitä. Tutkimusmetodologia mahdollistaa johtamisen ja yrityskulttuurin arvioinnin sekä työntekijäkokemuksen että johtamiskäytäntöjen näkökulmista. Parhaat työpaikat -tutkimus edellyttää molempien näkökulmien mittaamista ja arviointia. Suomessa 50 parhaan organisaation kärki julkaistaan Suomen parhaat työpaikat -listalla kerran vuodessa helmikuussa. Lisää tietoa: www.greatplacetowork.fi

Great Place to Work® -sertifiointi

Great Place to Work® -sertifiointi on kansainvälisesti arvostettu työntekijöiden organisaatiolle antama tunnustus hyvän työpaikan rakentamisesta – heidän jokapäiväisessä arjessaan. Great Place to Work® -sertifikaatin saa yritys, jonka Trust Index © -henkilöstötutkimuksen tulos on vähintään 70 %. Lisää tietoa: www.greatplacetowork.fi/sertifiointi