PwC Suomen liikevaihto yli 150 miljoonaan

PwC Suomen liikevaihto kasvoi 11 prosentilla ennätykselliseen 150,7 miljoonaan euroon (135,2 milj. edellisvuonna) kesäkuussa 2018 päättyneellä tilikaudella. Yhtiön kaikki liiketoiminta-alueet kasvoivat kaksinumeroisin luvuin. Yhtiö rekrytoi myös voimakkaasti: henkilöstömäärä kasvoi 13 prosentilla eli 125 työntekijällä 1119 työntekijään.

⎼ Liikevaihtomme kasvoi nyt kahdeksatta vuotta peräkkäin. Olemme onnistuneet päivittämään ja kasvattamaan osaamistamme koko ajan markkinoiden tarpeita vastaavaksi ja tekemään onnistuneita rekrytointeja, PwC Suomen toimitusjohtaja Mikko Nieminen kommentoi.

Aktiiviset yritysjärjestely-, rahoitus- ja pääomamarkkinat vauhdittavat yhtiön kasvua eniten.

⎼ Olemme laajentaneet viime vuosien aikana tavoitteellisesti osaamiskirjoamme vastaamaan kaikkia yritysjärjestelyn elinkaaren vaiheita. Olimme mukana suurimmassa osassa Suomen merkittävimmistä yritysjärjestelyistä ja pääomamarkkinatransaktioista sekä yhä useammassa pienemmässä yritysjärjestelyssä ympäri maata.

⎼ Myös yritysten tarve erilaisten muutoshankkeiden suunnittelun ja toimeenpanon tuelle sekä vahva osaamisemme data-analytiikan hyödyntämisessä tukivat kasvua, Nieminen summaa kasvun tekijöitä.

Tilintarkastus- ja muut varmennuspalvelut on edelleen PwC:n suurin liiketoiminta-alue. Vero- ja lakipalvelut oli yhtiön voimakkaimmin kasvanut liiketoimintayksikkö.

Vaikka yhtiö on tunnettu suurten yritysten palveluntarjoajana, suurin osa sen noin 10 000 aktiivisesta asiakkaasta on pienempiä ja keskisuuria omistajavetoisia yrityksiä.

⎼ Meillä on ympäri Suomea yhteensä noin 250 asiantuntijan joukko, joka on erikoistunut palvelemaan omistajavetoisia yrityksiä, Nieminen toteaa.

Yhtiön asiakastyytyväisyys on mittausten mukaan keskimäärin 8,6 (asteikolla 1⎼10) ja suositteluhalukkuus (NPS, Net Promoter Score) 58 %.

Rohkeaa rekrytointia

Yhtiön henkilöstömäärä kasvoi 13 %:lla eli 125 hengellä 1 119 työntekijään. Tämän lisäksi yhtiö tarjosi harjoittelu- eli kisällipaikkoja 160 opiskelijalle, joista osa jatkoi yhtiön palveluksessa harjoittelujakson jälkeen.

⎼ Henkilöstömäärämme on kasvanut viimeisen viiden vuoden aikana 42 prosenttia eli 329 hengellä ja liikevaihto 45 prosenttia. Tämän lisäksi olemme viiden vuoden aikana tarjonneet arvokkaan harjoittelupaikan yli 600 opiskelijalle. Suomeen on kaivattu kipeästi uusia kokoaikaisia työpaikkoja. Olemme pystyneet niitä luomaan kehittämällä palveluita, jotka ratkaisevat asiakkaidemme merkittävimpiä ongelmia. Olemme merkittävä korkeasti koulutettujen ihmisten rekrytoija Suomessa. Olemme kasvuyhtiö ja haluamme jatkaa tällä linjalla”, Nieminen summaa.

Yhtiö aikoo jatkaa rohkeaa rekrytointia alkaneellakin tilikaudella. Tavoitteena on rekrytoida 100 uutta asiantuntijaa ja tarjota harjoittelupaikka ainakin 150 opiskelijalle.

Myös PwC-ketju kasvoi

Globaalin PwC-ketjun yhteenlaskettu liikevaihto kasvoi kesäkuussa 2018 päättyneellä tilikaudella 7 %:lla 41,3 miljardiin dollariiin (edellisvuonna 37,7 miljardia). Kasvu on jatkunut nyt yhtämittaisesti 21 vuotta.

PwC-ketjun henkilöstömäärä kasvoi 6 %:lla yli 250 000 asiantuntijaan, jotka palvelevat asiakkaita 158 maassa.

PwC auttaa yrityksiä kasvamaan, toimimaan tehokkaasti ja raportoimaan luotettavasti jatkuvasti muuttuvassa toimintaympäristössä. Apunasi on Suomessa yli 1 100 asiantuntijaa ympäri maan. Palveluitamme ovat liikkeenjohdon konsultointi, yritysjärjestelypalvelut, veroneuvonta, lakipalvelut, riskienhallinta sekä tilintarkastus- ja muut varmennuspalvelut. Tarkoituksenamme on rakentaa yhteiskuntaan luottamusta ja ratkaista asiakkaidemme merkittävimpiä ongelmia. Lisää tietoa: www.pwc.fi. Twitter: @PwC_Suomi.

PwC toimii 158 maassa yli 250 000 asiantuntijan voimin. Nimi PwC viittaa PwC-ketjuun ja/tai yhteen tai useampaan sen jäsenyritykseen, joista jokainen on oma itsenäinen yhtiö. Lisää tietoa: www.pwc.com/structure.

Pwc

Lainaukset