PwC Suomen uudeksi toimitusjohtajaksi Kauko Storbacka

PwC Suomen uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty 1.7.2023 alkaen Kauko Storbacka. Storbacka on PwC Suomen partneri ja johtoryhmän jäsen ja toiminut viimeiset viisi vuotta yhtiön yritysjärjestelyistä ja liikkeenjohdon palveluista vastaavana johtajana.

Jo nyt kahdeksatta vuotta yritystä luotsaava Mikko Nieminen jatkaa ensi heinäkuusta eteenpäin suunnitellusti tilintarkastusliiketoiminnan partnerina.

‒ Yhtiömme on tällä hetkellä hyvässä tilanteessa, ja luovutan kapulan luottavaisin mielin Kaukolle. Yhteistyömme on jo entuudestaan läheistä ja meillä on puoli vuotta aikaa tehdä siirtymää, Nieminen toteaa.

PwC Suomen hallituksen puheenjohtaja Janne Rajalahti toteaa nimityksestä:

‒ Storbacka tuntee meidän koko liiketoiminnan erittäin hyvin ja on markkinoilla tunnettu ja tunnustettu henkilö. Hän on myös johtanut menestyksekkäästi eri tiimejä ja liiketoimintoja PwC:llä ja saanut hyvää palautetta johtamistaidoistaan.

‒ Niemisen toimitusjohtajakaudella PwC Suomen liikevaihto on kasvanut yli 60 miljoonalla eurolla 182 miljoonaan kesällä 2022 päättyneen tilikauden loppuun laskettuna. Samaan aikaan henkilöstön määrä on kasvanut yli 400 asiantuntijalla. Yhtiöstä on kehittynyt näiden vuosien aikana myös entistä laaja-alaisempi asiantuntijayritys, jolla on kolme vahvaa tukijalkaa: tilintarkastus- ja muut varmennuspalvelut, vero- ja lakineuvonta sekä yritysjärjestelyt ja liikkeenjohdon konsultointi, Rajalahti summaa.

Kauko Storbackan tavoitteena on jatkaa PwC:n kasvuvauhtia jatkossakin. Hän uskoo, että PwC:n monialainen osaaminen on kilpailuetu markkinoilla.

‒ Tavoitteenani on myös vahvistaa PwC:n roolia yhteiskunnassa entisestään. Uskon, että voimme toteuttaa PwC:n tarkoitusta entistä vahvemmin ja rakentaa yhteiskuntaan luottamusta ja ratkaista entistä enemmän merkittäviä ongelmia. Tämä tekee meistä sekä entistä kiinnostavamman työnantajan että kumppanin asiakkaille, Storbacka sanoo.

Lisää tietoa:

Janne Rajalahti, hallituksen puheenjohtaja, PwC Suomi, 020 787 8016

Mikko Nieminen, toimitusjohtaja, PwC Suomi, 020 787 7257

Kauko Storbacka, yritysjärjestelyt ja liikkeenjohdon konsultointi -palveluiden johtaja, PwC Suomi, 020 787 7368

PwC:n tarkoitus on rakentaa yhteiskuntaan luottamusta ja ratkaista merkittäviä ongelmia. Autamme yrityksiä kasvamaan, toimimaan tehokkaasti ja raportoimaan luotettavasti jatkuvasti muuttuvassa toimintaympäristössä. Apunasi on Suomessa yli 1 300 asiantuntijaa ympäri maan. Palveluitamme ovat liikkeenjohdon konsultointi, yritysjärjestelypalvelut, veroneuvonta, lakipalvelut, riskienhallinta, tilintarkastus ja muut varmennuspalvelut. Lisää tietoa: www.pwc.fi. Twitter: @PwC_Suomi.

PwC toimii 152 maassa yli 328 000 asiantuntijan voimin. Nimi PwC viittaa PwC-ketjuun ja/tai yhteen tai useampaan sen jäsenyritykseen, joista jokainen on oma itsenäinen yhtiö. Lisää tietoa: www.pwc.com/structure