PwC Suomi mukana auttamassa ukrainalaisia startup-yrityksiä luomaan menestystarinoita

Sota Ukrainassa jatkuu, mutta 17.-18.11. järjestettävässä Slush Helsinki 2022 -tapahtumassa katseet kääntyvät tulevaisuuteen ja ukrainalaisyritysten auttamiseen. PwC Suomi on mukana Slush-organisaation vetämässä hankkeessa, jossa mahdollistetaan kymmenen ukrainalaisen startup-yhtiön osallistuminen tapahtumaan. PwC Suomen lisäksi hanketta rahoittavat Illusian Family Office ja Aiven Oy. Yhteistyössä Slushin kanssa hanketta organisoivat Ukrainian Startup Fund, NGO Evolve ja Advicera. Hankkeen tavoitteena on esitellä ukrainalaisten startup-yritysten kestävyyttä sodan keskellä ja vahvistaa kumppanuussuhteita eurooppalaisen startup-ekosysteemin kanssa.

Slushiin saapuvat Ukrainan lupaavimmat startup-yritykset valikoituivat hankkeeseen pitchaus-kilpailun kautta. Ukrainalainen startup-delegaatio saa Slushissa ilmaisen messuosaston ja sisäänpääsyn tapahtumaan sekä maksuttomat matkat ja majoituksen.

– Ukrainalaiset startup-yritykset saavat Slushissa mahdollisuuden menestystarinoiden luomiseen. Yritykset pääsevät esittelemään toimintaansa ja solmimaan kontakteja sijoittajien sekä yhteistyökumppaneiden kanssa, kertoo PwC:n partneri Marko Korkiakoski.

Sekä yrittäjyyden että Ukrainan tukeminen on PwC:lle tärkeää.

– PwC on ollut yrittäjien tukena Suomessa jo lähes 70 vuoden ajan, joten teema yrittäjyys ja sen tukeminen on meille lähellä sydäntä. Venäjän hyökkäyssota Ukrainaan on koskettanut meitä monella tapaa ja jo sitäkin kautta, että PwC:llä on toimintaa ja työntekijöitä Ukrainassa. Tässä hankkeessa yhdistyi halu tukea ukrainalaisia yrittäjiä ja yrittäjyyttä, ja vielä Slushissa, jossa olemme olleet kumppaneina jo 12 vuotta.

– Ukrainalla on aktiivinen startup-kenttä ja nopeasti kasvava startup-ekosysteemi. On tärkeää kehittää tätä innovaatiopotentiaalia ja saada sitä kautta tukea niin Ukrainan elpymiseen kuin mahdollisesti tämän päivän tärkeiden ongelmien ratkaisemiseen, Korkiakoski jatkaa.

Lisää tietoa:

Marko Korkiakoski, partneri, PwC Suomi, puh. +358 20 7877220, marko.korkiakoski@pwc.com

PwC:n tarkoitus on rakentaa yhteiskuntaan luottamusta ja ratkaista merkittäviä ongelmia. Autamme yrityksiä kasvamaan, toimimaan tehokkaasti ja raportoimaan luotettavasti jatkuvasti muuttuvassa toimintaympäristössä. Apunasi on Suomessa yli 1 300 asiantuntijaa ympäri maan. Palveluitamme ovat liikkeenjohdon konsultointi, yritysjärjestelypalvelut, veroneuvonta, lakipalvelut, riskienhallinta, tilintarkastus ja muut varmennuspalvelut. Lisää tietoa: www.pwc.fi. Twitter: @PwC_Suomi.

PwC toimii 152 maassa yli 328 000 asiantuntijan voimin. Nimi PwC viittaa PwC-ketjuun ja/tai yhteen tai useampaan sen jäsenyritykseen, joista jokainen on oma itsenäinen yhtiö. Lisää tietoa: www.pwc.com/structure