PwC vahvistaa ESG-palveluitaan ja osti Mitopron

Suomen PwC on ostanut yritysvastuun raportointiin, varmennukseen ja konsultointiin erikoistuneen Mitopron. PwC vahvistaa näin sekä yritysvastuu- ja ESG-palveluitaan (Environmental, Social and Governance). Kauppa tuli voimaan heinäkuussa.

Kaupan myötä Mitopron osakkaat Mikael Niskala ja Tomi Pajunen siirtyvät PwC:lle. Lisäksi PwC:lle siirtyy heitä liiketoiminnan kehittämisessä tukenut Anne Niskala.

Mikael Niskalalla on yli 30 vuoden kokemus yritysvastuun kehittämisestä. Alan uranuurtajana hän on ollut mukana mm. luomassa tulevia kansainvälisiä kestävyysraportoinnin standardeja ja konsultoinut lukuisia suomalaisia suuria yhtiöitä niiden soveltamisessa. Tomi Pajunen on toiminut yritysvastuu- ja ilmastoasioiden sekä yritysvastuun ohjelmistopalveluiden parissa jo yli 20 vuotta. Anne Niskalalla puolestaan on pitkä kokemus liiketoiminnan kehitys- ja johtotehtävistä sekä yritysvalmennuksista.

‒ Niin asiakkaat, sijoittajat kuin lainsäätäjät ovat kiinnostuneita nykyään muustakin kuin perinteisistä taloudellisista tiedoista. Ne odottavat yritysten ottavan vastuuta tunnistamalla liiketoimintamalliensa ekologiset ja sosiaaliset vaikutukset sekä ohjaamaan liiketoimintaa kestävällä tavalla. Näiden asioiden tukemiseen on kasvava kysyntä. ESG-palvelut ovatkin PwC:n kasvustrategian ytimessä niin koko PwC-ketjussa kuin Suomessa, PwC Suomen toimitusjohtaja Mikko Nieminen taustoittaa.

‒ Yritykset, jotka pystyvät huomioimaan ympäristöön, yhteiskuntavastuuseen ja hallintotapaan liittyvät asiat omassa strategiassa ja toiminnassa, voivat sekä suojella mainettaan että maksimoida arvonluontinsa. Useimmille organisaatioille vastuullisuudesta tulee elinehto toiminnan jatkuvuudelle, Mikko jatkaa.

Mikael Niskalasta PwC:n partneri

Mitoprosta siirtyvä Mikael Niskala on nimitetty kaupan myötä PwC:n partneriksi

PwC:n yritysvastuun raportointi- ja varmennuspalveluista (ESG Reporting & Assurance) vastaava partneri Tiina Puukkoniemi ja yritysvastuu- ja ESG-konsultoinnista vastaava partneri Jussi Nokkala muodostavat yhdessä Niskalan kanssa ESG-liiketoiminta-alueen johtoryhmän.

‒ Tulevaisuudessa ESG-tietojen merkitys pääomamarkkinoilla ja yritysten liiketoimintamalleissa korostuu uudella tavalla. Mielestäni PwC tarjoaa erinomaisen ja kokonaisvaltaisen palvelumallin ESG-vaikuttavuuden edistämiselle. Mitopron asiantuntijoiden kokemus ja pitkäaikaiset asiakassuhteet täydentävät hyvin tätä kokonaisuutta. Koko Mitopro-tiimi on innoissaan mahdollisuudesta kehittää maailmanluokan ESG-liiketoimintaa yhdessä PwC:n asiantuntijoiden kanssa, Mikael Niskala sanoo.

‒ Kasvaneiden markkinoiden ja sidosryhmien vastuullisuutta koskevien odotusten sekä olemassa olevan ja tulevan regulaation myötä Suomessa tulee olemaan kasvava joukko yrityksiä, jotka tarvitsevat tukea näiden asioiden kanssa. Toteutuneen kaupan myötä pääsemme palvelemaan laajempaa asiakasrintamaa, Tiina Puukkoniemi ja Jussi Nokkala summaavat.

Mikko Nieminen, mikko.nieminen(at)pwc.com, puh. 020 7877257
Mikael Niskala, mikael.niskala(at)pwc.com, puh. 020 7877003

PwC:n tarkoitus on rakentaa yhteiskuntaan luottamusta ja ratkaista merkittäviä ongelmia. Autamme yrityksiä kasvamaan, toimimaan tehokkaasti ja raportoimaan luotettavasti jatkuvasti muuttuvassa toimintaympäristössä. Apunasi on Suomessa yli 1 200 asiantuntijaa ympäri maan. Palveluitamme ovat liikkeenjohdon konsultointi, yritysjärjestelypalvelut, veroneuvonta, lakipalvelut, riskienhallinta, tilintarkastus ja muut varmennuspalvelut. Lisää tietoa: www.pwc.fi. Twitter: @PwC_Suomi.

PwC toimii 156 maassa yli 295 000 asiantuntijan voimin. Nimi PwC viittaa PwC-ketjuun ja/tai yhteen tai useampaan sen jäsenyritykseen, joista jokainen on oma itsenäinen yhtiö. Lisää tietoa: www.pwc.com/structure.