PwC vahvistaa yritysjärjestelypalveluitaan

Suomen PwC vahvistaa yritysjärjestelypalveluitaan kauppasopimusten laadintaan ja neuvotteluun sekä oikeudelliseen yritystarkastukseen liittyvällä osaamisella. Yhtiö on nimittänyt Joni Painilaisen lakipalveluiden partneriksi, ja lisärekrytoinnit ovat käynnissä.

Painilaisella on 13 vuoden kokemus kahdesta johtavasta asianajotoimistosta. Siirtoa PwC:lle voidaan M&A-lakipalveluiden puolella pitää poikkeuksellisena.

”PwC:llä tapahtunut murros tilintarkastusyhtiöstä aidosti monipuoliseksi asiantuntijaorganisaatioksi sekä PwC:n koko yritysjärjestelyiden elinkaareen liittyvä osaamiskirjo kiinnostivat”, Painilainen perustelee siirtoa.

”Markkinoilla on selvästi kysyntää kokonaisvaltaisille yritysjärjestelypalveluille. Voimme auttaa yrityksiä niin alkuvaiheen suunnittelussa kuin taloudellisissa, kaupallisissa ja oikeudellisissa selvityksissä, arvonmäärityksissä sekä verokysymyksissä. Tuemme yrityksiä myös pääomamarkkinatransaktioissa ja integraatioissa sekä muutosten läpiviennissä.”

”Näin kattavaa ja laadukasta osaamiskirjoa ja kapasiteettia ei markkinoilta muualta löydy”, Painilainen kiteyttää.

Painilaisen tehtävänä on vahvistaa yritysjärjestelypalveluita erityisesti kauppasopimusten laadintaan ja neuvotteluun sekä oikeudelliseen yritystarkastukseen (due diligence) liittyvän neuvonannon osalta.

PwC:llä työskentelee yritysjärjestelyiden parissa yli 100 asiantuntijaa ja markkina-asema on vahva.

Joni Painilainen, Partner, lakipalvelut, 020 787 8803

Petri Seppälä, Partner, Tax & Legal Leader, 020 787 7909

Kauko Storbacka, Partner, Yritysjärjestelypalvelut, 020 787 7368

PwC auttaa yrityksiä kasvamaan, toimimaan tehokkaasti ja raportoimaan luotettavasti. Apunasi on Suomessa yli 830 asiantuntijaa ympäri maan. Palveluitamme ovat liikkeenjohdon konsultointi, yritysjärjestelypalvelut, veroneuvonta ja lakipalvelut sekä tilintarkastus- ja muut varmennuspalvelut. Tavoitteenamme on luoda kestävää kasvua. Lisää tietoa: www.pwc.fi. Twitter: @PwC_Suomi.

PwC toimii 157 maassa yli 208 000 asiantuntijan voimin. Nimi PwC viittaa PwC-ketjuun ja/tai yhteen tai useampaan sen jäsenyritykseen, joista jokainen on oma itsenäinen yhtiö. Lisää tietoa: www.pwc.com/structure.