Keskuskauppakamarin valinta: Elovena® on Vuoden brändi 2024

Verkkouutinen 23.4.2024

Keskuskauppakamari on valinnut Vuoden brändi 2024 -kilpailun voittajaksi Raision Elovena®-brändin. Raati perusteli voittajavalintaa muun muassa sillä, että Elovena®-brändi on onnistunut uusiutumaan ja tuotevalikoimaa on kehitetty vastaamaan tämän päivän trendejä. Brändin hyödyt on osattu tuoda kiinteästi mukaan liiketoimintaan ja sen kehitykseen.

”Olemme valtavan iloisia Vuoden brändi -palkinnosta. Lämmin kiitos kuuluu jokaiselle Elovena®-brändin ja tuotteidemme parissa työskentelevälle lähtien suomalaisilta kaurapelloilta ja sopimusviljelijöistämme aina kauppojen henkilökuntaan saakka – unohtamatta ihan jokaista ihmistä, jonka arkeen ja elämään Elovena® kuuluu. Yhdessä me kaikki kirjoitamme Elovena®-tarinaa, joka on paljon brändiä suurempi – se on tarina aitoudesta, puhtaudesta, suomalaisuudesta ja aivan tavallisista elämän hetkistä,” Brand Manager Meri Mattila toteaa.

Elovena®-brändin tarina alkoi 1925 kaurahiutaleesta. Edelleen tänään, lähes sata vuotta myöhemmin, kaurapuuro on perusruokaamme. Elovena® on nykypäivänä tuotteidensa puolesta paljon muutakin: lähestymme satavuotisjuhlavuottamme lähes sadan tuotteen valikoimin.

”Elämä ei saisi olla pelkkää suorittamista eikä syömisen pitäisi aiheuttaa lisää stressiä olemalla liian monimutkaista tai vaikeaa. Haluamme tehdä terveellisestä ja kestävästä syömisestä helppoa ja tuoda arkeen ilonpilkahduksia maistuvilla ja kätevillä tuotteilla, joita voi nauttia hyvällä omatunnolla. Arjen Elovena®-hetkissä voi muistaa, että onni on usein ihan sitä tuttua kauraa.”

Vuosisata herkullisia kauratuotteita

Elovena®-brändi täyttää vuonna 2025 jo sata vuotta. Suomen tunnetuimman kaurabrändin ydin on säilynyt ennallaan vuosikymmenestä toiseen: herkullisia tuotteita suomalaisesta kaurasta ja puhtaasta suomalaisesta luonnosta. Vuonna 1925 syntynyt brändi päätyi Raisio-konsernille 1990-luvulla. Brändi ja sen tuotevalikoima ovat uudistuneet, ja terveellisen kasvipohjaisen ruuan yleistyessä kaurabrändi on ajankohtaisempi kuin koskaan: valikoima on laajentunut ja perinteisten kauratuotteiden rinnalle ovat tulleet kaurapohjaiset maitohyllyjen tuotteet. Ajat ovat muuttuneet, mutta herkullinen maku pysyy!

Keskuskauppakamarin uutisen Vuoden brändi -valinnasta löydät tästä linkistä: https://kauppakamari.fi/tiedote/elovena-voitti-vuoden-brandi-2024-palkinnon/

Palkinnon vastaanottivat Meri Mattila ja Mervi Nieminen.

Kuva: Kimmo Penttinen

Meri Mattila, Brand Manager, Elovena®, puh. 040 705 0581, meri.mattila(at)raisio.com

Me Raisiolla teemme ruokaa suurella sydämellä, tarkoituksenamme tuoda terveyttä meille ja maapallolle. Luomme yhä parempia kasvipohjaisia ja sydänterveellisiä tuotteita, jotta terveellinen ja maapallon kantokyvyn mukainen syöminen on ilon asia. Vahvat brändimme, kuten Benecol®, Härkis® ja Elovena®, tekevät tavoitteistamme totta. Vastuullisuustyöllämme teemme vaikeat valinnat asiakkaidemme puolesta, jolloin Raision tuotteet voi valita huoletta. Terveellisen ruoan tekijöitämme on noin 350 seitsemässä maassa ja viemme tuotteitamme yli 40 markkinaan ympäri maailman. Raision osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Vuonna 2023 konsernin jatkuvien toimintojen vertailukelpoinen liikevaihto oli 219,5 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liiketulos 22,7 miljoonaa euroa. www.raisio.com