Muutoksia Raisio-konsernin johtoryhmässä

Raisio Oyj, pörssitiedote 13.4.2023 kello 8.30

Raisio Oyj:n johtoryhmän kokoonpanoa ja vastuualueita muutetaan, jotta se tukee entistä paremmin yhtiön toimintaa muuttuneessa toimintaympäristössä. Kuluneiden 12 kuukauden aikana yhtiön rakenne on muuttunut huomattavasti, kun yhtiö on myynyt sekä Venäjän liiketoiminnot että kalanrehuihin keskittyneen Raisioaquan. Elokuussa 2022 käynnistettiin yhtiön strategian nopeutettuun toteuttamiseen tähtäävä ohjelma.

Johtoryhmän työtä organisoidaan uudelleen. Lisäksi johtoryhmän kokoonpano muuttuu: johtoryhmään tulee kaksi uutta jäsentä ja siitä poistuu kaksi jäsentä. Muutokset tulevat voimaan 13.4.2023.

KTM Annika Boström-Kumlin, 45, on nimitetty markkinointijohtajaksi, Chief Marketing Officer. Hänen vastuulleen tulee Raision kaikkien brändien markkinointi ja Raisio-konsernin viestintä. Aiemmin hän toimi Raisio-konsernin liiketoimintajohtajana vastuullaan kasvipohjaisen ruuan ja viljapohjaisten tuotteiden markkinointi sekä Raisio-konsernin viestintä.

KTM Mikko Lindqvist, 44, on nimitetty myyntijohtajaksi, Chief Sales Officer. Hänen vastuulleen tulee Raisio-konsernin myynti. Aiemmin Lindqvist toimi liiketoimintajohtajana, vastuullaan Raisio-konsernin tutkimus ja tuotekehitys, innovaatiot sekä Benecol®-markkinointi. Lindqvist vastaa myös innovaatioista elokuun puoliväliin saakka.

M.A., M.Sc. Olavi Erkinjuntti, 40, on nimitetty kehitysjohtajaksi, Chief Development Officer, ja johtoryhmän jäseneksi. Hän jatkaa jo vastuullaan olleen, strategian nopeutettuun toteuttamiseen tähtäävän ohjelman johtamista ja ottaa sen lisäksi vastuulleen yhtiön henkilöstöhallinnon. Erkinjuntti on työskennellyt Raisio-konsernin eri tehtävissä noin kymmenen vuoden ajan.

Elintarviketieteiden tohtori Reetta Kivelä, 46, nimitettiin maaliskuussa konsernin innovaatiojohtajaksi, Chief Innovation Officer, ja johtoryhmän jäseneksi 14.8.2023 alkaen. Hän ottaa elokuussa johtaakseen Raision tutkimus- ja tuotekehitysorganisaatiot. Nimitysuutinen julkaistiin 1.3.2023: https://www.raisio.com/uutishuone/?article-id=4E82F1FBE331DFE5#feed

Nykyiset asiakkuusjohtajan ja henkilöstöjohtajan tehtävät loppuvat ja asiakkuusjohtaja Iiro Wester ja henkilöstöjohtaja Taru Ämmälä jättävät Raisio-konsernin.

Raisio-konsernin johtoryhmäjäsenten vastuualueet ovat nähtävissä yrityksen verkkosivuilla:

Raisiossa 13.4.2023

Pekka Kuusniemi, toimitusjohtaja, puh. 050 537 3883

Me Raisiolla teemme ruokaa suurella sydämellä, tarkoituksenamme tuoda terveyttä meille ja maapallolle. Luomme yhä parempia kasvipohjaisia ja sydänterveellisiä tuotteita, jotta terveellinen ja maapallon kantokyvyn mukainen syöminen on ilon asia. Vahvat brändimme, kuten Benecol®, Härkis® ja Elovena®, tekevät tavoitteistamme totta. Vastuullisuustyöllämme teemme vaikeat valinnat asiakkaidemme puolesta, jolloin Raision tuotteet voi valita huoletta. Terveellisen ruoan tekijöitämme on noin 350 kuudessa maassa ja viemme tuotteitamme yli 40 markkinaan ympäri maailman. Raision osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Vuonna 2022 konsernin jatkuvien toimintojen vertailukelpoinen liikevaihto oli noin 221 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liiketulos noin 18 miljoonaa euroa. www.raisio.com