Kannanottoja arkkitehtuuriin ja viitasammakoiden suojeluun Rakentavin terveisin -kirjassa

Rakentamista ja vähän muutakin maailmanmenoa tarkasteleva kirja koostuu Suomen asuntomessujen toimitusjohtajana toimineen arkkitehti, TkL Erkki Kuoppamäen poliitikoille ja eri asiantuntijoille lähettämistä arkkitehtuuria, rakentamista ja asumista koskevista kirjeistä. Hänen työnsä jäljet näkyvät suunnittelussa ja rakentamisessa ja tähän kirjaan kootuissa kirjeissään hän ottaa yhtä lailla kantaa niin päiväkotien kuin väestönsuojien rakentamiseen.

Kirjan lukija pääsee arvuuttelemaan vastaanottajan kantaa kirjeissä esitettyihin asioihin ja miettimään myös omaa kantaansa niihin. Oli sitten kyseessä kaupunki- tai maalaismaisema, kerrostalo- tai pientalorakentaminen, uudis- tai korjausrakentaminen, omistus- tai vuokra-asuminen, sähkö- tai öljylämmitys, asuntosuunnittelu tai luonnonsuojelu, EU-direktiivit tai uusi maankäyttö- ja rakennuslaki, Kuoppamäki ei ideoitaan säästele. Hän ottaa yhtä lailla kantaa niin päiväkotien ja väestönsuojien rakentamiseen, Lapin rakentamiseen ja kuntauudistukseen kuin liito-oravien ja viitasammakoiden suojeluun.

Rakentamisen lisäksi pitkän linjan asuntovaikuttaja esittää kehitysideoita myös urheilua koskeviin asioihin. Palloilulajien ystävä heittää nyt pallon lukijoille ja haastaa heidät mukaan jatkojalostamaan asioita eteenpäin.

Kirja on saatavilla Rakennustiedon verkkokaupasta: www.rakennustietokauppa.fi sekä

RT Kirjakaupoista: Helsinki, Runeberginkatu 5 ja Kuopio, Kauppakatu 40-42.

Rakentavin terveisin

Erkki Kuoppamäki
72 s.
28 € (sis. alv)