Rauten vuosiraportit 2022 julkaistu

RAUTE OYJ PÖRSSITIEDOTE 9.3.2023 KLO 23.20

RAUTEN VUOSIRAPORTIT 2022 ON JULKAISTU

Raute Oyj:n vuosikertomus, tilintarkastettu konsernitilinpäätös sekä emoyhtiön tilinpäätös, selvitys hallinto- ja ohjausjärjestelmästä, selvitys muista kuin taloudellisista tiedoista sekä palkitsemisraportti vuodelta 2022 on julkaistu tänään. Raportit ovat saatavilla suomeksi ja englanniksi.

Raute julkaisee tilinpäätöksensä European Single Electronic Format (ESEF) -raportointivaatimusten mukaisena XHTML-tiedostona. ESEF-vaatimusten mukaisesti konsernitilinpäätöksen päälaskelmat sekä liitetiedot on merkitty XBRL-merkeillä. Tilintarkastusyhteisö PricewaterhouseCoopers Oy on toimittanut riippumattoman rajoitetun varmuuden antavan varmennusraportin koskien Rauten laatimaa ESEF-tilinpäätöstä. Varmennustoimeksianto on suoritettu kansainvälisen ISAE 3000 -varmennustoimeksiantostandardin mukaisesti.

Raportit ovat tämän tiedotteen liitteenä pdf-tiedostoina ja tilinpäätös XHTML-tiedostona. Ne ovat myös saatavilla yhtiön verkkosivuilla osoitteessa www.raute.com > Sijoittajat > Tuloskeskus.

Lisäksi Raute tulee julkaisemaan erillisen vastuullisuuskatsauksen vuodelta 2022 maaliskuun loppuun mennessä. Katsaus tulee saataville samaan paikkaan yhtiön verkkosivuilla.

Mika Saariaho

Väliaikainen talousjohtaja Minna Yrjönmäki, puh. 040 5702067

Raute on maailmanlaajuisesti toimiva teknologia- ja palveluyritys. Rauten asiakkaat ovat puutuoteteollisuudessa toimivia yrityksiä, joiden valmistamia puutuotteita ovat viilu, vaneri, LVL (Laminated Veneer Lumber, viilupalkki) ja sahatavara. Teknologiatarjonta kattaa viilun, vanerin ja LVL:n koko tuotantoprosessin sekä erityismittalaitteita sahatavaralle. Tehdaslaajuisten kokonaisuuksien toimittajana Raute on maailmanlaajuinen markkinajohtaja niin vaneri- kuin LVL-teollisuudessa. Kokonaispalvelukonseptiin kuuluvat lisäksi teknologiapalvelut varaosatoimituksista säännölliseen kunnossapitoon ja konekannan modernisointeihin. Rauten päätoimipiste sijaitsee Lahdessa. Muut omat tuotantoyksiköt ovat Kajaanissa, Vancouverin alueella Kanadassa, Changzhoun alueella Kiinassa sekä Pullmanissa, Washingtonin osavaltiossa Yhdysvalloissa. Rauten liikevaihto vuonna 2022 oli 158,3 miljoonaa euroa. Henkilöstön määrä vuoden 2022 lopussa oli 778. Lisätietoja yhtiöstä: www.raute.com.