Relais Group Oyj selvittää mahdollista siirtymistä Nasdaq Helsingin pörssilistalle

Relais Group Oyj, Yhtiötiedote 17.5.2021 kello 9.25

Ajoneuvojen jälkimarkkinoiden johtavan pohjoismaisen konsolidoijan Relais Group Oyj:n (”Yhtiö”, ”Relais”) hallitus on päättänyt käynnistää selvitystyön Yhtiön mahdollisesta siirtymisestä Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle aikaisintaan vuoden 2022 aikana.

Relais Group Oyj:n osake on ollut listattuna Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla lokakuusta 2019 lähtien. Yhtiön näkemyksen mukaan mahdollinen pörssilistalle siirtyminen edistäisi Yhtiön aiemmin tänään tiedottaman tarkennetun strategian toteuttamista ja yritysostojen kiihdyttämistä. Lisäksi pörssilistalle siirtymisen arvioidaan mahdollistavan Relaisille uusia rahoituskanavia, sekä lisäävän Yhtiön tunnettuutta asiakkaiden, yhteistyökumppaneiden, potentiaalisten yritysostokohteiden sekä sijoittajien keskuudessa. Mahdollisen pörssilistalle siirtymisen arvioidaan tukevan myös yhä laajemman omistuspohjan saavuttamista ja Relaisin osakkeen likviditeetin lisääntymistä.

Toimitusjohtaja Arni Ekholm kommentoi:

”Olemme toteuttaneet vahvaa kasvustrategiaamme First North -markkinapaikalla ja olemme kasvaneet kokoluokkaan, jossa päälistasiirtyminen olisi todennäköisesti mahdollista. Liikkumisen eri muodot ja niihin liittyvät palvelut ovat luomassa aivan uudenlaisen markkinan, jossa tahdomme edelleenkin toimia edelläkävijänä ja aktiivisena konsolidoijana kohdennetuin yritysostoin. Mahdollinen päälistalle siirtyminen voisi vahvistaa kykyämme kiihdyttää kohdennettuja yritysostoja tässä toimialamme merkittävässä murroksessa, minkä vuoksi alamme selvittää tätä mahdollisuutta.”

Toimitusjohtaja Arni Ekholm

Puhelinnumero: +358 40 760 3323

Evli Pankki Oyj

Puhelinnumero: +358 40 579 6210

Finanssivalvonta

Relais Group on johtava konsolidoija ja yritysostoalusta ajoneuvojen jälkimarkkinoilla Pohjoismaissa ja Baltiassa. Olemme teollinen toimija, joka keskittyy ajoneuvojen elinkaaren tehostamiseen ja siihen liittyviin palveluihin. Olemme myös kasvualusta omistamillemme yhtiöille.

Liikevaihtomme vuonna 2020 oli 128,9 (2019: 98,9) miljoonaa euroa ja palveluksessamme työskenteli lähes 300 ammattilaista, kuudessa eri maassa. Olemme tehneet vuoden 2021 aikana jo kolme yritysostoa. Ostamiemme yhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto on lähes 92 miljoonaa euroa. Palveluksessamme työskentelee yli 800 ammattilaista.

Osakkeemme on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämällä Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla kaupankäyntitunnuksella RELAIS.