Renault Captur -  merkin viidestoista viiden tähden auto Euro NCAP:ssa

Renault Captur on saavuttanut täydet viisi tähteä Euro NCAP törmäystestissä.

Renaultin selvänä tavoitteena oli että uusi crossovermalli Renault Captur saavuttaa saman korkean turvallisuustason kuin uusi Renault Clio, sillä mallit jakavat saman alustan. Renault Captur -mallin elektroniikkaa säädettiin vielä niin, että viimeisen sukupolven turvallisuusjärjestelmät laukeavat vieläkin aiemmin vaaratilanteessa.

Aikuisten turvallisuus

Edessä on kuljettajan ja etumatkustajan päätä suojaavat turvatyynyt, sekä esikiristimillä ja voimanrajoittajilla varustetut turvavyöt. Takana kaikki turvavyöt ovat kolmipisteturvavöitä ja takasivupaikoilla on lisäksi voimanrajoittimet.

Sivutörmäyksessä Renault Captur saavutti vaikuttavan 7.9 tuloksen kun 8 on maksimi. Jotta järjestelmä havaitsisi ja osaisi vastata törmäykseen kaksi kertaa nopeammin, autossa on kaksi sensoria molemmin puolin, toinen etuovessa ja toinen B-pilarissa.

Aikuisten turvallisuudessa Renault Captur sai 32 pistettä (maksimi 36 pistettä), mikä on yksi parhaimmista tuloksista pienten autojen luokassa.

Lapsiturvallisuus

Kiitos mallin rakenteen ja lastenistuimen Isofix-kiinnikkeiden etumatkustajan istuimessa ja takasivupaikoilla, Renault Capturin lapsiturvallisuus on yksi B-segmentin korkeimmista 39 pisteellä, maksimipistemäärän ollessa 49.

Jalankulkijaturvallisuus

Renault Captur-mallin etuosa on muotoiltu minimoimaan jalankulkijan loukkaantumista törmäystilanteessa. 22 pisteellä 36:sta mahdollisesta, Renault Captur on luokkansa parhaimmistoa myös tällä alueella.

Turvallisuus geeneissä ja varusteissa

Renault Capturin varusteisiin kuuluu vakiona vakionopeudensäädin, nopeudenrajoitin, kuuluva sekä visuaalinen turvavyönmuistutus kaikilla paikoilla sekä ajovakaudenhallintajärjestelmä. Lisäksi kaikissa Renault Captur –versioissa on Bluetooth® hands-free puhelinjärjestelmä.

Renaultin viiden tähden Euro NCAP-mallit

Laguna II         Viisi tähteä (2001)

Vel Satis         Viisi tähteä (2002)

Mégane II        Viisi tähteä (2002)

Espace IV       Viisi tähteä (2003)

Scénic II          Segmentin ensimmäinen viiden tähden tulos (2003)

Modus             Luokkansa ensimmäinen viiden tähden tulos (2004)

Mégane Coupé Cabriolet       Viisi tähteä (2004)

Clio III              Viisi tähteä (2005)

New Laguna  Viisi tähteä (2008)

Koleos           Viisi tähteä (2008)

New Mégane Viisi tähteä (2008), parhaat pisteet kautta aikojen segmentistä riippumatta

New Scénic   Viisi tähteä (kokonaistulos, 2009)

New Clio        Viisi tähteä (kokonaistulos, 2012)

ZOE               Viisi tähteä (kokonaistulos, 2013)

Captur           Viisi tähteä (kokonaistulos, 2013)

Lisätietoa: www.media.renault.com - www.renault.com - seuraa meitä  @Renault_live

Nordic Automotive Services Oy
Laivalahdenkatu 8

tiedotuspäällikkö Jonna Nevalainen
Matkapuhelin 050-568 7706, sähköposti jonna.nevalainen(at)renault.fi

www.renault.fi - www.facebook.com/Renault.Suomi

Renault- ja Dacia-henkilö- ja -tavara-autojen sekä varaosien maahantuojana Suomessa toimii 1.11.2010 lähtien Nordic Automotive Services Oy. Vuonna 2012 Renault henkilö- ja tavara-autoja myytiin maailmanlaajuisesti 2,1 miljoonaa ja Dacia henkilö- ja tavara-autoja 360 000 kpl.