RENAULT SCÉNIC XMOD KUTSUU SEIKKAILUUN

Renault Scénic Xmod -ennakkomyynti käynnistynyt ja ensimmäiset autot ovat nyt Suomessa.

Xmod on keskikokoluokan tila-autosegmentin suunnannäyttäjän Scénicin crossover malli. Xmod on ulkonäöltään elegantin urheilullinen sisältäen hyväksi koetun Scénicin tila-auto DNA:n. Crossover erityispiirteinä Xmodissa ovat erityisesti muotoillut etu- ja takapuskurit, SUV- tyyppiset alustan suojalevyt sekä kromin väriset kattokiskot. Maavara on 10 mm korkeampi, raideleveys takana on 20 mm ja edessä 10 mm leveämpi kuin normaalimallissa. Tällä saavutetaan korkeampi auto, mutta vakaa ajettava. LED - päiväajovalojen kehyksissä krominväriset kehykset sekä 16” / 17” kevytmetallivanteet vahvistavat seikkailijan ulkonäköä. Suomen mallistossa Xmod on aina korkealla Bose ® varustetasolla, jossa nimensä mukaisesti laadukas äänentoistojärjestelmä vakiona.

Krominvärisen kynnyslistan Xmod koristelu sekä takaluukun XMod merkki.

Sisätilojen muotoilu keskittyy ajomukavuuteen

Xmodin sisätilat on suunniteltu erityisesti kuljettajan ajomukavuutta korostaen. Henkilöautomainen ajoasento sekä kiinteä keskikonsoli, josta kaikki hallintalaitteet ovat helposti käytettävissä. Esimerkiksi Grip Control –luistonestojärjestelmän säädin ja navigointijärjestelmän joystick säädin ovat ergonomisesti oikeilla paikoillaan. Kojelaudan selkeä digitaalinen TFT (thin-film transistor)- näyttö sekä integoidun navigointijärjestelmän näyttö ovat optimaalisella korkeudella.

Alareunastaan suora ohjauspyörä, krominväriset polkimet ja vaihdekepin nuppi yhdistettynä koristetikattuun verhoiluun luo sekä miellyttävän ja urheilullisen tunnelman.

Bose ® Energy Efficient –sarjan audiojärjestelmä tarjoaa ainutlaatuisen akustisen kokemuksen, joka kahdeksan kaiuttimen, erillisen bassokaiuttimen sekä digitaalisen vahvistimen ansiosta vastaa lähes live- äänentoistoa.

XModin uutta tekniikkaa. Kun käytännöllisyys kohtaa ajonautinnon.

Grip Control –järjestelmä on uusi kehittynyt versio luistonestojärjestelmästä ja se optimoi ajo-ominaisuudet ja ajettavuuden haasteellisissa ajo-olosuhteissa (lumella, hiekalla, mudassa…). Kuljettaja voi valita kolme eri toimintatilaa; normaali, pehmeä maasto, EXP. Oletuksena on aina normaalitila päällä. Sitä tulisi käyttää aina ajettaessa kovalla alustalla (kuiva, märkä tai jäinen) ja se vastaa normaalin luistonestojärjestelmän toimintaa. Järjestelmä ohjaa vääntöä sille pyörälle, jolla on enemmän pitoa. Ajettaessa pehmeässä, epätasaisessa maastossa (esim. kura, hiekka, syksyn lehdet jne.) valitaan ”pehmeä maasto” -tila. Silloin Grip Control optimoi vääntöä ja jarruja siten, että etupyörät saavat luistaa enemmän ja auto pääsee etenemään. Kun ajonopeus ylittää 40 km/h, normaalitila aktivoituu päälle. EXP eli expert tilassa kuljettaja itse kontrolloi autoa vaikeissa ajo-olosuhteissa. Kuljettajalla on tällöin täysi moottorin väännön hallinta. Kaasupolkimen käyttö vaikuttaa suoraan auton etenemiseen maastossa. Grip Control järjestelmä toimii ainoastaan 16” ensiasennusrenkaiden kanssa ja on siten saatavilla Suomessa vain manuaalivaihteiseen autoon.

Integroitu navigointijärjestelmä aina valmiina

Renault Xmod on aina varustettu integroidulla Carminat TomTom navigointijärjestelmällä. Iso 7” näyttö on kiinteänä kojelaudan yläosassa ja järjestelmän toimintaa ohjataan keskikonsolissa sijaitsevalla joystick-säätimellä.

Mukava ja tilava – Scénicin DNA säilytetty

5-paikkaisessa Xmod –mallissa tilaa riittää ruhtinaallisesti niin matkustajille kuin tavaroille. Tavaratilan koko on segmenttinsä huippua eli 555 litraa. Tämän lisäksi lukuisia nerokkaita säilytystiloja yhteensä 71 litraa löytyy autosta mm. istuinten alta, jalkatiloista ja ovipaneeleista. Kaikki istuimet ovat erillisiä ja takaistuimet irrotettavia. Lastaustilaa saadaan 1837 litraa, kun takaistuimet ovat kallistettuja alas, ja kokonaiset 2037 litraa, kun takaistuimet poistetaan.

XMod aina erittäin hyvin varusteltuna

Renault Xmod vakiovarustustaso on korkea. Vakiona on mm. integroitu navigointijärjestelmä, 16” tai 17” kevytmetallivanteet, automaattinen kaksialueilmastointi, vakionopeussäädin, HandsFree avainkortti (ovien avaus/lukitus sekä auton käynnistys ilman avainta), mäkilähtöavustin, tummennetut takasivulasit, automaattisesti himmenevä taustapeili, takapysäköintitutka sekä korkeatasoinen Bose ® äänentoistojärjestelmä. Lisävarusteeksi voi valita metallivärin, varapyörän tai avattavan lasikaton.

5-paikkainen Scénic ja 7-paikkainen Grand Scénic – tiennäyttäjinä

Euroopan myydyin keskikokoluokan tila-auto on myös saanut Renaultin uuden identiteetin mukaisen ulkonäön. Iso Renault timantti auton keulassa yhdistettynä kiiltävän mustaan taustaan sekä tyylikkäät LED päiväajovalot päivittävät mallin uuden muotoilulinjan mukaisiksi.

Scénic mallisto Suomessa:

Scenic                                 Energy TCe 115 S&S Expression               25 514 €
Scénic                                 dCi 110 EDC-aut Expression                      26 995 €
Xmod                                  Bose Energy dCi 110                                  28 485 €
Xmod                                  Bose dCi 110 EDC-aut                                30 989 €
Grand Scenic                      Energy TCe 115 S&S Expression               26 991 €
Grand Scenic                      Energy dCi 110 S&S Expression                26 998 €
Grand Scenic                      Energy TCe 130 S&S Dynamique              30 938 €
Grand Scenic                      dCi 110 EDC-aut Dynamique                     30 989 €
Grand Scenic                      Energy dCi 130 S&S Dynamique               30 996 €

Laivalahdenkatu 8, 00880 Helsinki

Renault- ja Dacia-henkilö- ja -tavara-autojen sekä varaosien maahantuojana Suomessa toimii 1.11.2010 lähtien Nordic Automotive Services Oy. Vuonna 2012 Renault henkilö- ja tavara-autoja myytiin maailmanlaajuisesti 2,1 miljoonaa ja Dacia henkilö- ja tavara-autoja 360 000 kpl.