Renault uutuuden nimi paljastuu -UUSI SUV ON RENAULT AUSTRAL

Uuden Renault SUV -mallin nimi AUSTRAL juontaa juurensa latinankielisestä sanasta australis. Austral on käytössä oleva sana monessa Euroopan kielessä ja se on kaikille helppo lausua.

“AUSTRAL tuo mieleen eteläisen pallonpuoliskon energisyyttä ja lämpöä sekä esittää kutsun seikkailuun, mikä sopii täydellisesti SUV-mallille. Äänteiden harmoninen tasapaino tekee nimestä helpon lausua ympäri maailman”, kertoo Sylvia Dos Santos, Model-naming Strategy Manager,  Renault Marketing Department.

AUSTRAL tulee laajentamaan Renaultin SUV-mallistoa tarjoten innovatiivisia teknologisia ratkaisuja sekä taloudellisen ajon mukavuutta.  Auton pituus on 4,51 metriä ja siten sinä on  mukavat tilat 5 hengelle.

Ensin Arkana, sitten uusi Mégane E-TECH Electric ja nyt seuraavana tämä uusi SUV-malli osoittaa, että Renault on tavoitteensa mukaisesti valloittamassa takaisin asemaansa C-segmentissä.

Austral saapuessaan markkinoille keväällä 2022 on suunniteltu korvaamaan nykyisen malliston Kadjarin. Myynnin aloituksen ajankohta Suomessa sekä tarkemmat tiedot uutuudesta vahvistuu myöhemmin.

Tutustu oheiseen behind-the-scenes videoon nimeltä “There once was a car named AUSTRAL”, mikä kertoo enemmän Renaultin mallien nimeämisstrategiasta.