TÄYSIN UUSI KANGOO VOITTI KANSAINVÄLISEN VUODEN PAKETTIAUTO 2022 -PALKINNON

Täysin uusi Renault Kangoo Van nimettiin vuoden 2022  pakettiautoksi. Valinnan teki 23 pakettiautoihin erikoistunutta International Van of the Year (IVOTY) -toimittajaa Euroopan eri maista.

Valinnassa oli mukana 14 viimeisen 12 kuukauden aikana julkaistua pakettiautoa. Niiden joukosta voittajaksi valikoitui uusi ja vallankumouksellinen Kangoo Van yhdessä sisarmallinsa Mercedes-Benz Citanin kanssa.

Kangoo Vanin vertaansa vailla olevan innovaation eli kätevän ilman b-pilaria toteutetun liukuovirakenteen avulla auton kylki aukeaa kokonaiset 1,45 metriä, mikä tekee lastauksesta erityisen helppoa, vaikka joutuisi pysäköimään ahtaaseen paikkaan.

IVOTY-tuomariston pääkriteerit valinnassa olivat auton tehokkuus, turvallisuus, kestävyys sekä ympäristön huomioiminen pakettiautojen markkinoilla.

Tämä on neljäs kerta, kun Renault pakettiauto palkitaan Vuoden pakettiauto -arvonimellä; aikaisemmin palkinnon ovat lunastaneet Master (1998), Trafic (2002), ja Kangoo Z.E. (2012).

"Haluan kiittää koko Eurooppalaista tuomaristoa uuden Renault Kangoo Vanin valinnasta International Van of the Year 2022 -voittajaksi. Renault arvostaa suuresti tätä palkintoa ja tiimimme ottaa sen erittäin ylpeänä vastaan. Se palkitsee kaikki ne ponnistelut ja työn, jota tiimimme on tehnyt suunnitellessaan korkeimpien laatustandardien mukaisesti tehdyn pakettiauton, jonka ainutlaatuiset innovaatiot on suunniteltu helpottamaan yritysasiakkaidemme päivittäistä työskentelyä. Tämä arvostettu palkinto on viimeisin tunnustus Renaultin 120-vuotisesta innovoinnista sekä osaamisesta kevyiden pakettiautojen segmentissä.“

Mark Sutcliffe, SVP, LCV Business Unit, Renault Group

Uusi Kangoo Van valmistetaan Renaultin Maubeugen tehtaalla ja sen myynti Suomessa alkaa täyssähköisellä E-TECH -mallistolla vuoden 2022 ensimmäisellä puoliskolla.