Uusi Renault Clio Sport Tourer - tilava ja tyylikäs farmari

Uusi Renault Clio Sport Tourer jatkaa DeZir-konseptista lähtöisin olevaa ja uuteen Clioon erinomaisesti istutettua Renaultin uutta muotokieltä. Uusi muotokieli on tehnyt Renault Clion farmariversiosta tyylikkään, luokkaansa suuremman olemuksen omaavan monikäyttöauton.

Renault Clio Sport Tourerin pituus on 4,267 m. Akseliväli on sama kuin hatchback Cliossa, mutta takaylitys on 203 mm pitempi.

Tilavaa 443 dm3 tavaratilaa voidaan kasvattaa peräti 1380 dm3:n kokoiseksi taittamalla 1/3 – 2/3 osassa taittuvan takaistuimen selkänojat. Uudessa Clio Sport Tourerissa kulkee myös pitkät tavarat, sillä etumatkustajan istuimen selkänojan taittotoiminnon ansiosta autoon mahtuu jopa 2,48 metrin mittainen pitkä tavara.

Uudessa Clio Sport Tourerissa on kaikki uuden viistoperäisen Clion turvallisuus- ja mukavuusominaisuudet. Varustelunsa osalta Clio Sport Tourer on hatchback-mallin tavoin luokkaansa suuremman auton veroinen. Haluttaessa myös auton yksilöinti on hyvin mahdollista lukuisten valinnaisvarusteiden avulla.

Uusi farmarimalli on saatavissa valikoimalla viimeisimmän sukupolven moottoreita, mukaan lukien Energy TCe 90 3-sylinterinen bensiinimoottori ja diesel Energy dCi 90 voimanpesä. Energy dCi 90-moottorilla varustetun Clio farmarin polttoaineen kulutus on vain 3,4 l/100 km, joka on hybridien veroinen CO2-päästöarvon ollessa vain 90 g/km. Vaihteistona molempien näiden moottorien yhteydessä on 5-portainen manuaali.

Voimalinja täydentyy myöhemmin syksyllä EDC-kaksoiskytkinvaihteistolla dieselmoottorin yhteyteen.

Uutuus on polttoainetaloudellinen, tätä korostaa myös Stop&Start -toiminto, samoin kuin Energy Smart Management (ESM) -järjestelmä, joka hyödyntää jarrutuksen aikaisen hukkaenergian akun lataamiseksi polttoainetta säästääkseen.

Suomeen uusi Renault Clio Sport Tourer saapuu alkukesästä.

Lisätietoja ja korkearesoluutioisia kuvia www.media.renault.com

Nordic Automotive Services Oy
Laivalahdenkatu 8

tiedotuspäällikkö Jonna Nevalainen
Matkapuhelin 050-568 7706, sähköposti jonna.nevalainen(at)renault.fi

Renaultin henkilö- ja tavara-autojen sekä varaosien maahantuonnista Suomeen vastaa 1.11.2010 alkaen Nordic Automotive Services Oy.
Vuonna 2012 Renault henkilö- ja tavara-autoja myytiin maailmanlaajuisesti 2,1 miljoonaa ja Dacia henkilö- ja tavara-autoja 360 000 kpl.

Lisätietoa Renault-mallistosta kotisivuilla www.renault.fi

Renault facebookissa www.facebook.com/Renault.Suomi