Uusi Renault KOLEOS:Renault mallisto laajenee erityisesti kansainvälisille markkinoille suunnitellulla isolla katumaasturilla

Peking, Kiina
– Renaultin pääjohtaja Carlos Ghosn paljasti tänään Pekingin
kansainvälisessä autonäyttelyssä täysin uuden Renault KOLEOS katumaasturin, joka
tulee saataville jopa 80 eri maassa.

Uusi Renault KOLEOS tarjoaa kaikki, mitä isolta katumaasturilta odotetaan:

-          Vahvat muskeliset korin linjat
-          Ensiluokkaisen nelivetoteknologian
-          Aidosti maastokykyinen ison 213 mm maavaran ja all mode 4x4-i -nelivetojärjestelmän ansiosta

Lisäksi muita Renault tunnusmerkkejä:

-          Hienostunut ja mukava matkustamo, jonka istuinten muotoilu ja mukavuus ovat luokkansa huipulta.
-          Tilava matkustamo, jossa jokaiselle matkustajalle upeat tilat, mm. 289 mm takapolvitilaa.
-          Muista Renaultin huippumalleista tuttua teknologiaa, mm. kosketusnäytöllinen R-Link2 –multimediajärjestelmä

Uudessa KOLEOS –mallissa on korkean ajoasennon ansiosta loistava näkyvyys. Perinteiseen sedaniin verrattuna ajoasento on 150 mm korkeammalla.

Tilavan matkustamon lisäksi autossa on suuri muunneltava tavaratila sekä lukuisa määrä muita käytännöllisiä säilytystiloja. Tavaratilan tilavuus on 542 dm3 (624 litraa) ja nerokkaan välipohjan avulla pohjasta saadaan tasainen.

KOLEOS – tuttu nimi aiemmilta vuosilta

Geneven autonäyttelyssä vuonna 2000 esiteltiin KOLEOS niminen konseptiauto, joka oli avantgardistinen sekoitus henkilöautoa, tila-autoa sekä maasturia. Tuotantomalli crossover KOLEOS esiteltiin Renault –mallistoon vuonna 2008 ja sitä on valmistettu noin 300 000 kappaletta. Myynnistä yli 70 % on tullut Euroopan ulkopuolelta. Osassa markkinoista kuten Kiinassa, jossa autoa on myyty 135 000 kappaletta, on sen nimi erittäin hyvin tunnettu.

KOLEOS valmistetaan kahdella eri paikkakunnalla; Busanin tehtaalla Etelä-Koreassa sekä Kiinan markkinoita varten Wuhanin tehtaalla Kiinassa.

Uusi KOLEOS on huolellisesti suunniteltu erityisesti vauhdittamaan Renaultin kasvua kansainvälisillä markkinoilla. Myynti käynnistyy Australiassa, Turkissa, Persianlahden valtioissa sekä osassa Latinalaisen Amerikan maissa tämän vuoden kolmannella vuosineljänneksellä. Kiinassa myynti alkaa vuoden 2016 lopulla ja Euroopassa ja Venäjällä vuoden 2017 alkupuolella. Suomen aikataulu tarkentuu myöhemmin.

Kellokukantie 2, 01300 Vantaa