Uusi Renault Trafic Combi ja Renault SpaceClass - Henkilökuljetuksen uusi mukavuus

Uudet Renault Trafic Combi- ja SpaceClass -versiot tuovat henkilökuljetusluokkaan uusinta muotoilua mm. päivitetyn keulailmeen, Carmin -punaisen värin ja uudistettujen sisätilojen muodossa. Mallistoon tulee saataville viimeisimmän sukupolven ajoavustimet ja Renault EASY LINK –multimediajärjestelmä. Tarkemmat tiedot uutuudesta julkaistaan vuoden 2021 alussa ja myynti alkaa keväällä.

”Tänä vuonna, ikoninen Renault Trafic, todellinen menestystarina jo kolmessa sukupolvessa, juhlii 40-vuotissyntymäpäiväänsä. Traficia on myyty yli kaksi miljoonaa kappaletta yhteensä 50 maassa. Tämä juhlavuosi antaa erinomaisen mahdollisuuden uudistaa Trafic Combi ja SpaceClass tunnusomaisella ja päivitetyllä muotoilulla, uusimmat päästökriteerit täyttävällä moottorimallistolla ja turvallisuutta lisäävillä ajoavustimilla, jotka kaikki ovat merkittävä osa henkilökuljetusta. Näiden mm. viranomaisten, suurperheiden, VIP-kuljetuksia tarjoavien yritysten tai vaikkapa seikkailunhaluisten yksityisasiakkaiden käyttöön suunniteltujen mallien ansiosta kaikille löytyy sopiva vaihtoehto.”

Mark Sutcliffe, SVP, Alliance LCV Business Unit

Uusi Trafic Combi on suunniteltu erityisesti pitäen silmällä henkilökuljetuksen ammattilaisten sekä suurperheiden vaatimuksia. Erinomaisen muokattavuuden ansiosta se täyttää vaativimmatkin odotukset, ilman kompromisseja mukavuuden tai istuinpaikkojen kustannuksella. Uusi Renault SpaceClass puolestaan vastaa vaativimpienkin kuljettajien ja matkustajien toiveisiin, jotka etsivät samanaikaisesti muunneltavuutta, tilaa ja ylellistä matkustusmukavuutta.

Ilmeikäs ulkonäkö

Uusien Trafic Combi ja SpaceClass -mallien ulkonäössä huomio kiinnittyy uuden konepellin ja jäähdyttimen säleikön muodostamaan kokonaisuuteen, joka antaa sille voimakkaan ulkonäön. Samalla kokonaisuus on hienostunut ja ilmeikäs uusien puskureiden, LED-ajovalojen sekä Renaultin tunnusomaista C-valokuviota täydentävän keulan kromilinjan ansiosta. Uutta on myös sähköisesti kääntyvät ulkopeilit, 17-tuumaiset vanteet tai uudet elegantit koristekapselit. Malleihin on saatavissa seitsemän värivaihtoehtoa, sisältäen mm. uuden arvokkaan vivahteen tuovan Carmin-punaisen.

Uudistunut sisusta, optimoitu tilankäyttö

Kojelauta on kokonaan muotoiltu uusiksi. Sen kiintopisteenä on vaakasuuntainen linja, joka jatkuu etuoviin ja antaa siten lisää tilan tuntua matkustamoon. Sisätiloista löytyy lukuisia uusia säilytysratkaisuja. Uusi vaihteenvalitsimen nuppi ja ilmastoinnin säätimet kromiviimeistelyineen tuovat sisätiloihin hienostunutta harmoniaa. Uusi SpaceClass erottuu erityisesti elegantilla ja yksilöllisellä Gris Météor -värisävyyn verhotulla kojelaudallaan.

Tavaratilaa Trafic Combo ja SpaceClass -malleissa on jopa 1,8 m3 sekä istuinpaikat jopa yhdeksälle.

Innovaatioita ja yhdistettävyyttä

Renaultin uusi EASY LINK -multimediajärjestelmä, sisältäen myös navigoinnin, on nyt saatavana myös Trafic-tuoteperheeseen. Apple CarPlay- ja Android Auto -yhteensopiva järjestelmä toimii kahdeksantuumaisen kosketusnäytön kautta ja älypuhelimia varten mallistoon on saatavana myös langaton latausalusta.

Uusi Trafic Combi ja SpaceClass tarjoavat innovatiivisia, yksinkertaisia ja käteviä säilytysratkaisuja. Ohjaamosta löytyy säilytystiloja jopa 86 litran verran. Esimerkkinä innovatiivisuudesta toimii Renaultin Easy Life -hansikaslokero, joka tarjoaa säilytystilaa käsien ulottuville jopa kuuden litran verran.

Ajoavustimet, turvallisuutta ja mukavuutta kaikille teille

Trafic Combin ja SpaceClassin kuljettajalle ja matkustajille mielenrauhaa ja turvallisuutta tarjoavat uusimman sukupolven ajoavustimet. Näitä ovat mm. adaptiivinen vakionopeuden säädin, hätäjarrutusavustin, kaista-avustin, sekä sokean kulman varoitusjärjestelmä, joka helpottaa kaistanvaihtoa. Turvallisuutta lisää myös uusi kahdelle etumatkustajalle suunniteltu etuturvatyyny.

Dieselmoottorit ja EDC-kaksoiskytkinvaihteistot

Trafic Combiin ja SpaceClassiin on saatavana uusi kaksilitrainen Blue dCi -moottori kolmena eri tehoversiona (110, 150 ja 170 hevosvoimaa).

Helppokäyttöinen, kuusivaihteinen EDC-kaksoiskytkinautomaattivaihteisto (saatavilla 150 ja 170 hp-versioihin) lisää mukavuutta ja se tarjoaa erinomaista matkustusmukavuutta myös auton ollessa täysin kuormattuna. Kaikki moottorit on varustettu Start & Stop –järjestelmällä ja ne täyttävät uusimmat Euro6D Full -päästöstandardit.

Yksityiskohtaiset tiedot uudesta Trafic Combi ja SpaceClass -mallistosta julkaistaan alkuvuodesta 2021 ja myynti alkaa arviolta maaliskuun aikana. Ensimmäiset autot saapuvat maahan alkukeväästä.