Revenio Group Oyj: Revenion Icare ic200-silmänpaineen mittalaite on saanut myyntiluvan Yhdysvalloissa

Revenio Group Oyj, lehdistötiedote, 15.1.2020 klo 10.15

REVENION ICARE IC200 -SILMÄNPAINEEN MITTALAITE ON SAANUT MYYNTILUVAN YHDYSVALLOISSA

Ammattilaisten käyttöön tarkoitettu uuden sukupolven silmänpaineen mittauslaite Icare ic200 on saanut Yhdysvaltojen lääkeviranomaisen FDA:n hyväksynnän. Tuote on saanut aiemmin myyntiluvan sekä Euroopassa että Japanissa. FDA-hyväksyntä mahdollistaa myynti- ja markkinointitoimenpiteiden käynnistämisen nyt myös Yhdysvalloissa.

”Odotan suurella mielenkiinnolla Icare ic200 -silmänpainemittarin myynnin käynnistymistä Yhdysvalloissa. Icare ic100 on hyvin pidetty Yhdysvalloissa ja nyt meille tarjoutuu mahdollisuus aloittaa tuotteen myynti markkinoilla, joilla on jo osoitettu paljon kiinnostusta makuuasennossa tehtäviä silmänpainemittauksia kohtaan,” sanoo Revenio-konsernin toimitusjohtaja Timo Hildén.

Icare ic200 on nopea, luotettava, tarkka ja helppokäyttöinen silmänpaineen mittauslaite. Kohonnut silmänpaine on ainoa glaukooman riskitekijä, johon voidaan vaikuttaa. Tämän vuoksi silmänpaineen mittaaminen on tärkeää. Icare ic200:n erikoisominaisuutena on se, että mittaukset voidaan suorittaa istuvassa, puoli-istuvassa tai makuuasennossa. Esimerkiksi kaihileikkauksen jälkeen makuuasennossa suoritettava silmänpaineen mittaus on tärkeä osa hoitoprosessia.

Toimitusjohtaja Timo Hildén, puhelin 040 580 4774

Revenio on kansainvälisillä markkinoilla toimiva terveysteknologiakonserni ja silmän diagnostiikkaratkaisuiden globaali kärkiyhtiö.

Revenion liiketoimintojen yhteisenä nimittäjänä on potilaslähtöinen seulonta, seuranta ja maailmanlaajuinen tarve terveydenhuollon kustannussäästöihin ennaltaehkäisevän terveydenhuollon kautta. Revenio tavoittelee terveysteknologiassa voimakasta kasvua. Revenion tavoitteena on kehittää entistä tehokkaampia ja helposti käyttöönotettavia menetelmiä tunnistaa kansanterveydellisesti merkittäviä sairauksia jo niiden alkuvaiheessa. Tavoitteena on luoda parempaa elämänlaatua terveys- teknologiaratkaisuilla, jotka mahdollistavat tehokkaamman diagnostiikan.

Revenion fokuksessa ovat glaukooman, diabeettisen retinopatian ja silmänpohjan rappeuman varhainen tunnistaminen ja hoitoprosessin aikainen seuranta. Revenion Research-toiminto puolestaan keskittyy ihosyövän ja astman diagnosointia ja hoidon suunnittelua tukevien järjestelmien kaupallistamiseen.