Rovio Booksin ensimmäinen ya-romaani valittu Books at Berlinaleen

Report this content

Espoo, Suomi- 22.01.2015 - Viihdeyritys Rovion tuottaman Storm Sisters -kirjasarjan ensimmäinen osa, The Sinking World, on valittu noin 130 ehdokkaan joukosta esiteltäväksi Berliinin elokuvajuhlilla. Nuorille aikuisille suunnattu Storm Sisters -sarja esitellään Books at Berlinale -markkinointitapahtumassa. Tapahtuma on suunnattu elokuva-alan ammattilaisille ja sen järjestävät Berlinale ja Frankfurtin kirjamessut. Books at Berlinalessa kirjallisuusagentit ja oikeuksien omistajat esittelevät elokuvatuottajille kymmenen raadin valkokankaalle soveltuvaksi suosittamaa teosta.

Storm Sisters -tarinamaailma on syntynyt Rovion kirja-osaston ja kirjailija Mintie Dasin yhteistyönä. Rovio Books vastaa Rovion kirja-alan liiketoiminnasta ja on tähän asti keskittynyt ennen kaikkea yhtiön Angry Birds -brändin julkaisuoikeuksien myyntiin. Das on syntynyt Intiassa ja kasvanut Yhdysvalloissa. Hän sanookin olevansa hengeltään amerikkalainen, sydämeltään intialainen ja sielultaan suomalainen. The Sinking World on hänen esikoisteoksensa.

“Meillä on ollut hieno mahdollisuus yhdistää Rovion tarina- ja kustantamisosaaminen Mintien lahjakkuuteen. Storm Sisters on vauhdikas tarinamaailma, joka puhuttelee reippaalla tyttöenergiallaan”, Rovion kustannusjohtaja Laura Nevanlinna toteaa.

Storm Sisters -kirjasarjan käännösoikeudet on myyty Indonesiaan, Unkariin, Ranskaan ja Suomeen. Suomessa kirjan ensimmäinen osa ilmestyy syksyllä Kustannusosakeyhtiö Tammen julkaisemana. Käännösoikeuksien myynnistä vastaa suomalainen kirjallisuusagentuuri Elina Ahlbäck Literary Agency.

Lisätietoja:

Laura Nevanlinna, kustannusjohtaja Rovio Entertainment Oy p. +358 40 1723554

Rovio Entertainment  Oy on toimintatapoja mullistava viihde- ja mediayhtiö maailmalla menestyneen Angry Birds™ -brändin takana. Vuonna 2009 Rovio julkaisi Angry Birds -pelin josta  tuli pian maailmanlaajuinen ilmiö. Angry Birds -brändi nauttii kasvavasta suosiosta kaikkialla maailmassa, ja ilmiö laajenee yhä uusille liiketoiminta-alueille. Rovio toimii animaatioiden, oheistuotteiden, julkaisu- ja kustannustoiminnan, sekä erilaisten palvelujen saralla. Rovion Angry Birds animaatioelokuva saa ensi-iltansa heinäkuussa 2016.  www.rovio.com