Citykäytävällä avautuva jäätelöbaari Tötterö kehittää jäätelöitä aikuiseen makuun

Helsingin Keskuskadulla avautuu 7.5. innovatiivisia jäätelömakuja, kuten savuista vaniljaa, tarjoileva jäätelöbaari Tötterö. Tötterö on myös jäätelöiden testilaboratorio, jossa asiakkaiden vinkkaamia uusia jäätelömakuja testataan ja maistatetaan. Tötterön testijäätelömaut valmistetaan paikan päällä nestemäisellä typellä, joka antaa niille ihanan samettisen rakenteen. Tötterössä tarjoillaan lisäksi perheyritys Caminiton valmiita jäätelöitä erilaisilla lisukkeilla ja innovatiivisilla esillepanoilla.

- Tötterön jäätelöiden tuotekehityksen taustalla on huomioitu ajan ruokatrendit; ekologisuus, lähiruoan kasvanut kysyntä ja yksilöllisyys. Tötterössä jäätelön tulee olla luonnollista, makurikasta ja niin tuoretta kuin mahdollista. Suosimme tuotteissamme luomuraaka-aineita, kertoo kehityspäällikkö Petri Martola SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta.

Valmiita jäätelömakuja asiakkaiden vinkeistä kehittämällä

Tötterön vieraiden toivotaan osallistuvan tuotekehitykseen. Kävijöiltä toivotaan vinkkejä uusista jäätelömauista, ja niitä voi myös vinkata Food Labin facebook-ryhmässä. Ehdotetut maut testataan Tötterössä.

-       Parhaat ideat päätyvät Caminitolle ja heidän jäätelömestariensa käsissä artesaanijäätelöksi. Meillä suunniteltuja makuja ja jäätelö-annoksia tarjoillaan mahdollisesti tulevaisuudessa myös muissa S-ryhmän ravintoloissa.

Asiakkaat ovat kaivanneet lisää jälkiruokavaihtoehtoja ravintoloiden ruokalistoille ja niitä olemme nyt tuottamassa, sanoo Food Lab Manager Anne-Maria Mikkonen HOK-Elannosta.

Tötterö avautuu yleisölle 7.5. klo 11 osoitteessa Keskuskatu 6.

Tötterön jäätelöitä päästään nauttimaan 7.5. alkaen myös Sokos Café Helsingissä. Toukokuun viimeisellä viikolla avautuvat Tötterön pienet jäätelöbaarit Coffee House -kahviloiden yhteyteen kauppakeskus Iso Omenassa, Hyvinkään kauppakeskus Willassa sekä kauppakeskus Kaaressa .

Lisätietoja:

Anne-Maria Mikkonen, Food Lab Manager, HOK-Elanto

Puh. 010 7664213, s-posti anne-maria.mikkonen@sok.fi

Petri Martola, kehityspäällikkö, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus

s-posti petri.martola@sok.fi

Mikä Food Lab?

Food Lab on ainutlaatuinen SOK:n Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksen sekä HOK-Elannon yhteinen kehitysprojekti, jossa testataan ja kehitetään uusia ravintolakonsepteja yhdessä asiakkaiden kanssa. Yksi Food Labin testijakso kestää puoli vuotta, jonka aikana konseptia muokataan ja kehitetään asiakkaiden palautteiden ja kehitysehdotusten perusteella. Asiakkaat saavat myös ehdottaa tulevia konsepteja.

Food Lab avautui keväällä 2013. Testissä ovat olleet täytettyjä leipiä tarjoava Subille, smoothieita ja hodareita tarjoava Smoothdog Machine, salaattibaari Urban Farm sekä suomalainen Katuruoka Koju. Testatut konseptit on otettu käyttöön S-ryhmän ravintoloissa. Muun muassa Subille löytyy nyt Kauppakeskus Kaaren Coffee Housesta ja Smoothdogin inspiroimat hot dogit Ølhus-oluthuoneista.

Helsingin Keskuskadulla avautuu 7.5. uusi jäätelöbaari Tötterö. Tötterö tarjoilee innovatiivisia jäätelömakuja aikuiseen makuun, kuten savuista vaniljaa ja machaa.