Liikkuva säästöpankkiiri kohtaa asiakkaansa joustavasti paikasta riippumatta

Säästöpankkiryhmä ja Fujitsu Finland ovat saaneet päätökseen yhteisen projektin, jonka myötä koko Säästöpankkiryhmän työntekijöiden on vaivatonta tehdä työtä tietoturvallisesti ajasta ja paikasta riippumatta.

Säästöpankkiryhmän työntekijät ovat saaneet käyttöönsä täysin uudistuneen työasemaympäristön, joka tukee myös liikkuvaa työtä. Kun työtä on helppo tehdä joustavasti ja tietoturvallisesti ajasta ja paikasta riippumatta, mahdollistuvat sekä hyvä kasvokkainen asiakaskokemus että sujuva digitaalinen kohtaaminen.

Fujitsu Finlandin toteuttaman uudistuksen lähtökohtana olivat alan parhaat käytännöt. Kokonaisuuteen saatiin nivottua modernit teknologiat ja laitteiden hallinta. Tietoturvallisuus on hiottu huippuunsa ja haavoittuvuuksien havainnointi sekä valvonta ovat vahvistuneet entisestään.

Kokonaisuutena muutos vanhaan oli merkittävä. Kustannukset pysyivät hankkeen aikana kurissa, ja nyt palvelujen käynnistyttyä myös säästötavoite täyttyy.

Uudet työasemat parantavat työntekijäkokemusta

Projekti valmistui helmikuussa 2024. Nyt käytössä ovat uudet pilvihallitut työasemat Säästöpankkiryhmän kaikissa organisaatioissa, kaikkiaan 95 pankkikonttorissa sekä Swift-työasemat Keskuspankissa. Lähitukipalvelut koskevat kaikkia toimipisteitä.

”Projektin kaikki liiketoimintatavoitteet toteutuivat ja Säästöpankkiryhmän toiminta virtaviivaistui uuden työasemaympäristön käyttöönoton myötä. Palvelun kulutaso laski kymmeniä prosentteja verrattuna aiempiin vuosiin ja samaan aikaan tietoturva otti suuren askeleen eteenpäin monilla eri osa-alueilla. Nyt käytössä ovat modernit Microsoftin teknologiat, etenkin pilvihallinta ja virtuaalityöasemaympäristö. Kaiken tämän myötä myös työntekijäkokemus on parantunut ja työaikaa säästynyt”, sanoo Säästöpankkiryhmän IT-johtaja Pekka Suomalainen.

Yhteistyö sujuvaa

Säästöpankkiryhmä on tyytyväinen hyvin sujuneeseen yhteistyöhön Fujitsun Finlandin kanssa. Yhteydenpito on ollut kautta linjan saumatonta ja toiveet on huomioitu puolin ja toisin.

”Matkan varrella oli haasteitakin, mutta ne ratkaistiin joustavasti hyvässä yhteistyössä. Olemme jakaneet Fujitsun kanssa yhteisen tekemisen hengen, minkä ansiosta projektissa korostuivat pitkäjänteinen kumppanuus ja tavoitteellinen ratkaisukyky”, summaa Suomalainen.

Lisätietoja:

Pekka Suomalainen

IT-johtaja, Säästöpankkiryhmä

pekka.suomalainen@saastopankki.fi

Säästöpankkiryhmä on edistänyt yksilön ja yhteisön taloudellista hyvinvointia jo yli 200 vuoden ajan. Tahdomme, että meidät tunnetaan rohkeudesta, asiantuntijuudesta ja intohimosta tehdä erinomaista asiakastyötä. Jaamme osan tuloksestamme paikallisen yhetisön hyvinvointiin, koulutukseen ja tutkimukseen. Säästöpankkiryhmän muodostavat paikalliset Säästöpankit ympäri Suomen sekä Säästöpankkikeskus. Tarjoamme asiakkaillemme kattavien vähittäispankkipalvelujen lisäksi sijoittamisen, kodinvaihdon ja vakuuttamisen palveluja.