• Säästöpankkiryhmä/

Säästöpankkikeskuksen muutosneuvottelut päättyneet: toiminnan uudelleenorganisoinnilla vastataan digitaalisen pankkitoiminnan tarpeisiin

Säästöpankkiryhmään kuuluvan Säästöpankkikeskuksen toukokuussa käynnistämät muutosneuvottelut ovat päättyneet. Muutosneuvottelut koskivat noin 470 työntekijää Säästöpankkiliitto osk:ssa, Säästöpankkipalvelut Oy:ssä, Säästöpankkien Keskuspankki Suomi Oyj:ssä, Sp-Rahastoyhtiö Oy:ssä ja Sp-Henkivakuutusyhtiö Oy:ssä. Muutosneuvotteluiden tavoitteena oli yksinkertaistaa organisaation rakennetta, selkiyttää työnjakoja ja vastuualueita sekä parantaa operatiivista tehokkuutta.

Neuvottelujen tuloksena päädyttiin 21 henkilön työsuhteen irtisanomiseen. Lisäksi osalla henkilöstöä tulee muutoksia työtehtäviin. Toiminnan uudelleenorganisointia toteutetaan päällekkäisiä toimintoja purkamalla ja työjärjestelyjä muuttamalla.

”Toiminnan uudelleenorganisoinnin myötä Säästöpankkiryhmä pystyy entistä paremmin huomioimaan toimintaympäristössä tapahtuvat muutokset ja siten varmistamaan Säästöpankkien palvelu- ja kilpailukyvyn myös tulevaisuudessa. Tulemme tulevaisuudessa luomaan asteittain uusia tehtäviä, joilla vastaamme digitaalisen pankkitoiminnan uudenlaisien kyvykkyyksien tarpeeseen”, kertoo Karri Alameri, Säästöpankkikeskuksen vt. toimitusjohtaja.

Lisätietoja:

Karri Alameri,
Säästöpankkikeskus, vt. toimitusjohtaja
karri.alameri@saastopankki.fi

Säästöpankkiryhmä on edistänyt yksilön ja yhteisön taloudellista hyvinvointia jo 200 vuoden ajan. Tahdomme, että meidät tunnetaan rohkeudesta, asiantuntijuudesta ja intohimosta tehdä erinomaista asiakastyötä. Säästöpankkiryhmän muodostavat paikalliset Säästöpankit ympäri Suomen sekä Säästöpankkikeskus.  Tarjoamme asiakkaillemme kattavien vähittäispankkipalvelujen lisäksi sijoittamisen, kodinvaihdon ja vakuuttamisen palveluja.