Säästöpankkikeskus uudistaa johtamisjärjestelmänsä

Uudistuksen tavoitteena on rakentaa uusi tapa yhteistyölle pankkien ja keskusyhteisön välillä pankkialan kiihtyvässä murroksessa. Osana uudistusta toimitusjohtaja Tomi Närhinen jättää yhteisymmärryksessä tehtävänsä Säästöpankkiliitossa. Johtamisjärjestelmän uudistusta ryhtyy luotsaamaan vt. toimitusjohtajaksi nimitetty Karri Alameri, joka aloitti tehtävässä 27.6.2022.

Pankkiala on monien toimialojen tavoin kovassa murroksessa, kun asiakkaat odottavat pankeilta yhä enemmän. Samalla kilpailu kasvaa ja kovenee.

Pankkien uudessa toimintaympäristössä digitaalisten palveluiden, henkilökohtaisen palvelun ja vakavaraisuuden merkitykset tulevat korostumaan entisestään. Säästöpankeilla on tässä maailmassa erinomaiset menestymisen edellytykset, sillä tapamme kohdata asiakas kanavasta riippumatta on ensiluokkaista.

– Säästöpankkiryhmä on pankkien yhteenliittymänä vahva ja vakavarainen, yli 200-vuotias instituutio. Olemme valmiina kasvavaan kilpailuun. Säästöpankkimme ovat sitoutuneet yhteiseen työhön – Säästöpankkiryhmän strategiaan, yhteisiin tavoitteisiin ja arvoihin – ja suomalaisten taloudellisen hyvinvoinnin rakentamiseen. Haluan henkilökohtaisesti kiittää Tomia hänen näiden eteen tekemästään työstä, sanoo Säästöpankkiliiton hallituksen puheenjohtaja Pirkko Ahonen.

– Uudistuksella teemme mahdolliseksi sen, että Säästöpankkiryhmä pystyy parhaalla mahdollisella tavalla palvelemaan asiakkaita, Ahonen jatkaa.

Uudistusta ryhtyy luotsaamaan tähän asti Säästöpankkiliiton varatoimitusjohtajana toiminut Karri Alameri, jolla on pitkä kokemus muutosten läpiviennistä ja johtamisesta.

–  Säästöpankkiryhmän vahvuus on aina ollut säästöpankkikokemus, jonka asiakkaat kokevat asioidessaan Säästöpankissa. Toimiva yhteistyö niin asiakkaiden kuin ryhmämme eri toimijoiden välillä muodostaa vahvan perustan tälle toiminnalle. Lähden sekä ilolla että nöyränä edistämään entistä vahvempaa ja läheisempää yhteistyötä Säästöpankkiryhmässä, sanoo Säästöpankkiliiton vt. toimitusjohtaja Karri Alameri.

Lisätiedot:

Pirkko Ahonen, hallituksen puheenjohtaja, Säästöpankkiliitto
pirkko.ahonen@saastopankki.fi

Säästöpankkiryhmä on edistänyt yksilön ja yhteisön taloudellista hyvinvointia jo 200 vuoden ajan. Tahdomme, että meidät tunnetaan rohkeudesta, asiantuntijuudesta ja intohimosta tehdä erinomaista asiakastyötä. Säästöpankkiryhmän muodostavat paikalliset Säästöpankit ympäri Suomen sekä Säästöpankkikeskus. Tarjoamme asiakkaillemme kattavien vähittäispankkipalvelujen lisäksi sijoittamisen, kodinvaihdon ja vakuuttamisen palveluja.